Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:33:45 GMT

خبرهای خوبی از واکسیناسیون در راه است/ وضعیت رنگ بندی شهرها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۴۵۸

خبرهای خوبی از واکسیناسیون در راه است/ وضعیت رنگ بندی شهرها

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، در ارتباط تصویری خبر سیما، افزود: ماه آینده گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت و تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی هستند.

وی درباره جزئیات واکسیناسیون گسترده در کشور با واکسن‌های داخلی و خارجی، گفت: درخواست خرید واکسن به کشورهای مختلف ارسال شده است و برای واکسن اسپوتنیک روسیه که حدود ۲ میلیون قرارداد بستیم به حدود یک میلیون رسید و در عمل ۴۲۰ هزار واکسن از روسیه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی ادامه داد: در سبد کوواکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز خریداری کردیم، اما شرکت‌هایی که واکسن را در اختیار کوواکس باید قرار می‌دادند بدعهدی کردند.

وی تصریح کرد: ما قول داده بودیم تا قبل از پایان سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد آسیب پذیر را واکسینه کنیم، ولی با توجه به بدعهدی‌های صورت گرفته این کار ۲ تا ۳ هفته عقب افتاد و تا پایان فروردین این تعداد را واکسینه خواهیم کرد و فاز یک به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی است، گفت: انستیتو پاستور تا اواخر اردیبهشت امکان تولید میزان قابل توجهی واکسن را دارد و بنیاد برکت هم قول دادند تا خرداد ماه واکسن را در اختیار ما قرار دهند.

رئیسی افزود: از طرفی هم فعالیت‌های خوبی برای واردات واکسن از کشورهای خارجی صورت گرفته است که در اردیبهشت یک گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد و همچنین برای ورود بخش خصوصی در واردات واکسن، هم به قرارگاه و وزارت بهداشت اجازه فعالیت داده شده است.

وی در ادامه درباره تغییر رنگ کرونایی شهرها نیز گفت: اینکه رنگ بندی شهرها در وضع‌های مختلف و سیاه قرار گرفته یک تحلیل کارشناسی بوده است.

رئیسی افزود: در برخی از شهرها با توجه به اینکه در وضع قرمز هستند، ولی شاخص خیلی بالا رفته است و اگر رنگ بندی را در نظر بگیریم در وضع فوق قرمز قرار دارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مبنای رسمی اعلام رنگ بندی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: رنگ بندی‌های جدید که اعلام می‌شود صحت ندارد و باید براساس رنگ بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند و از طریق وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، مبنای عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر وضع ۶۳ شهر از شاخص شهرهای قرمز بالاتر است.

رئیسی با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده تمدید شده است، افزود: در حال حاضر به اقدام و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و محدودیت نیاز داریم و برای اجرای این محدودیت‌ها باید تلاش بیشتری توسط همه دستگاه‌ها انجام شود؛ البته رفته رفته اجرای محدودیت‌ها بهتر شده و شاخص‌ها بیانگر این است که میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت جدیدی نداریم، تصریح کرد: زمانی که در وضع قرمز قرار داریم به معنای محدودیت بسیار شدید است که باید شیوه نامه‌ها دقیق رعایت شود.

وی ادامه داد: هیچ یک ازکارگاه ها، صنعت و بخش تولید متوقف نشده است، بنابراین بانک‌ها به دلیل مسائل گردش مالی و اقتصادی باز هستند.

رئیسی گفت: در ادارات بخش خصوصی و دولتی تاکید داریم تا یک سوم کارکنان امکان فعالیت دارند البته اداراتی که امکان تعطیلی دارند این امکان فراهم است و این در اختیار مدیر دستگاه‌ها لست و می‌تواند حداقل کارکنان را برای انجام کارهای ضروری مردم بکار گیرد.

کد خبر 5190174

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رئیسی واکسن کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کووید 19 سازمان بیمه سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا اوتیسم بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران دندانپزشکی سعید نمکی سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است