Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بیان شده است که این قصور و تقصیری که شکل گرفته است باید بررسی شود و قطعاً رئیس قوه مجریه عامل اصلی در این موضوع بوده است.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با شکایت کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نامه‌ای را با عنوان شکایت از رئیس جمهور در رابطه با بی تدبیری در بیماری کرونا به قوه قضائیه ارسال کرده بودند که رونوشت آن نامه را برای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم ارسال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آقای شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از کمیسیون اصل ۹۰ درخواست داشتند که این کمیسیون نیز در مسئله بی‌تدبیری ستاد ملی کرونا در جهش یافتن کرونا در کشور ورود پیدا کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در نامه مذکور به چند مسئله در رابطه با کرونا و تصمیمات غلط اشاره شده بود، گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا در سطح جهان در حال گسترش است؛ تنها راه پیشگیری از این گسترش در کشور این مورد بود که ما تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم تا مانع از گسترش بیماری کرونا در کشور شویم.

پژمانفر تصریح کرد: برای کنترل کرونا در کشور میبایست محدودیت‌های بیش از پیش در کشور اتخاذ می‌شد مثلاً دولت و ستاد ملی کرونا باید سفر‌های نوروزی را محدود می‌کردند تا مردم نتوانند در این شرایط به شهر‌های مختلف یا کشور‌های مختلف سفر کنند که اگر این سیاست‌ها اتخاذ می‌شد امروز کشور در حالت اضطرار قرار نمی‌گرفت.

وی با اشاره به سفر نرفتن مقام معظم رهبری در ابتدای سال، بیان کرد: متاسفانه رئیس ستاد ملی کرونا رئیس جمهور است که مشاهده می‌کنیم ایشان بدون توجه به تذکرات کادر درمان و نخبگان پزشکی به سونامی کرونا دامن زدند و مسئله‌ای را ایجاد کردند که امروز کشور در حالت قرمز قرار گرفته است که اقدام رئیس‌جمهور هم خلاف شرع بوده و هم خلاف قانون.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بیان شده است که این قصور و تقصیری که شکل گرفته است باید بررسی شود و قطعاً رئیس قوه مجریه عامل اصلی در این موضوع بوده است.

پژمانفر گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود به یکی از اعضای کمیسیون که تخصصی در این حوزه دارد دستور‌ داده ام که پیگیر این مسئله باشد و همچنین بررسی لازمی صورت گیرد تا مشخص شود مقصر اصلی این اتفاق چه کسی بوده است و گزارش آن را در اسرع وقت منتشر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس پژمانفر دولت حسن روحانی شکایت شکایت از روحانی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کرونا در کشور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است