Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:18:39 GMT

بیش از ۹۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ دامی در مرودشت معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۷۶۱

بیش از ۹۰۰ کیلوگرم فرآورده‌ دامی در مرودشت معدوم شد

ایسنا/فارس مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: مقدار ۹۴۴ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان مرودشت باهماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

حمیدرضا ناظمی جمعه ۲۷ فروردین  بیان کرد: با هدف اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده به شهروندان، طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در سراسر استان از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه دارد و در این طرح ۴۴ اکیپ ثابت و سیار بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: شهروندان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر نظارتی دامپزشکی و همچنین تاریخ انقضاء مندرج در لیبل متصل به لاشه و یا بسته بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء، نوع محصول و کد بهداشتی بهره برداری دامپزشکی است، توجه کنند.

ناظمی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق تلفن پیامگیر ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۹۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های طیور استان بصورت شبانه روزی از تاریخ پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان فارس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معدوم سازی غیربهداشتی فارس دامپزشكي فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی