Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@03:11:20 GMT

سقوط نفت به40دلار تا ۱۰10سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۷۷۰

یک شرکت مشاوره انرژی معتبر پیش‌بینی کرد اگر دولتها مصرف سوخت را همسو با برنامه‌های مورد حمایت سازمان ملل متحد برای محدود کردن گرمایش جهانی کاهش دهند، قیمتهای جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند. ناطقان: شرکت وود مک کنزی در گزارشی به تشریح سناریویی پرداخت که در آن جهان قاطعانه به مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای پرداخته و صنعت و حمل و نقل برقی سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحت چنین سناریویی مصرف نفت تا سال ۲۰۲۳ ممکن است افت چشمگیری پیدا کند.

این کاهش تقاضا می تواند به نرخ دو میلیون بشکه در روز نفت شتاب پیدا کرده و تا سال ۲۰۵۰ به ۳۵ میلیون بشکه در روز برسد و باعث کاهش ۶۰ درصدی کاهش انتشار کربن ناشی از استفاده از نفت در مقایسه با سطح فعلی شود.

مصرف نفت در سال ۲۰۱۹ به رکورد حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز رسید و انتظار می رود پس از کاهشی که سال گذشته تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا داشت، امسال بهبود قوی پیدا کند.

در گزارش وود مک کنزی آمده است: در نتیجه افت شدید مصرف، قیمت نفت اواخر دهه جاری شروع به سقوط می کند. تحت سناریوی گذار انرژی شتاب گرفته، انتظار می رود میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰ دلار در مقایسه با قیمت فعلی ۶۵ دلار نزول کند. نفت برنت تا سال ۲۰۵۰ ممکن است به ۱۰ تا ۱۸ دلار سقوط کند.

آن لوییس هیتل از شرکت وود مک کنزی گفت: اگر گرمایش جهانی را در سقف دو درجه محدودیت تعیین شده توسط توافق اقلیمی پاریس نگه داریم، وضعیت انرژی دچار تغییر اساسی خواهد شد.

با این حال سیاستهای فعلی جهان فاصله زیادی با توافق اقلیمی پاریس دارند و گرمایش جهانی در حال حاضر در مسیر رشد سه درجه ای از سطح پیش از صنعتی شدن تا سال ۲۱۰۰ است.

افت سریع تقاضا همچنین به معنای آن است که منابع فعلی عرضه نفت برای تامین کل تقاضای آتی کافی خواهند بود و نیاز محدودی به توسعه میادین نفتی جدید وجود دارد. کاهش شدید تقاضا و قیمتهای نفت در دهه های آینده، تاثیر عمیقی روی تولیدکنندگان بزرگ نفت نظیر اعضای اوپک خواهد داشت.

طبق گزارش وود مک کنزی، افت شدید تقاضا مانع از آن خواهد شد که تولیدکنندگان بزرگ نفت بازار را مدیریت کرده و قیمتها را به شکلی که امروز حمایت می شود، پشتیبانی کنند. اگرچه این تولیدکنندگان توانایی تاثیرگذاری روی قیمت نفت را از دست می دهند اما تولیدکنندگان کم هزینه خاورمیانه همچنان فراهم کنندگان اصلی نفت می مانند.

در این بین، گاز طبیعی که سوخت فسیلی دارای آلایندگی کمتری است، عملکرد بهتری نسبت به نفت پیدا خواهد کرد و برای تولید نیرو به خصوص در اقتصادهای آسیایی برخوردار از رشد پرشتاب، جای زغال سنگ را می گیرد.

تحت سناریوی وود مک کنزی، با نزول قیمتهای نفت، گاز احتمالا گرانتر از نفت معامله خواهد شد و قیمت هاب هنری آمریکا بین سه تا چهار دلار به ازای هزار فوت مکعب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، وود مک کنزی پیش بینی کرد تقاضا برای گاز در آسیا تا سال ۲۰۵۰ به طور میانگین سالانه ۱.۵ درصد رشد می کند و افت بازارهای اشباع شده که از گاز به انرژیهای تجدیدپذیر روی می برند را جبران خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: سقوط ، نفت ، قیمت جهانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سقوط نفت قیمت جهانی تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟