Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:37:18 GMT

شمار قربانیان کرونا در فرانسه از صد هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۹۷۴

شمار قربانیان کرونا در فرانسه از صد هزار نفر گذشت

فرانسه با افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس و مرگ‌های ناشی از انواع جهش یافته‌ این ویروس، مرز ۱۰۰هزار فوتی بر اثر بیماری کووید ۱۹ را رد کرد.

به گزارش ایسنا، با مرگ ۳۰۰ نفر دیگر در روز گذشته (پنجشنبه)، آمار ۹۹ هزار و ۷۷۷ نفریِ قربانیان کرونا تا روز گذشته در این کشور به بیش از ۱۰۰ هزار و ۷۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ۶۷ میلیون نفری فرانسه، هشتمین کشور در جهان و سومین کشور پس از بریتانیا و ایتالیا در اروپا است که بیش از ۱۰۰ هزار فوتی کرونا دارد. این کشور پس از یک سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا، با بیمارستان‌هایی با ظرفیت‌های تکمیل، قرنطینه‌های مقطعی و آمار بالای فوتی‌ها مواجه بوده است.

با این حال امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از چگونگی مواجهه مردم با این بحران به عنوان نشانه «توانایی مردم فرانسه برای اتحاد» یاد کرده است.

هرچند برخی کارشناسان حوزه بهداشت در فرانسه بر این نظر هستند که رقم ۱۰۰ هزار نفری مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده این موضوع است که این بیماری دست کم گرفته شده است.

از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل گواهی‌های فوت‌شدگان نشان می‌دهد که برخی موارد ابتلا به کرونا یا گزارش نشده‌اند یا از افراد فوت شده در خانه‌ها یا مراکز مراقبت بیماری‌های مزمن آزمایش گرفته نشده است.

به گزارش یورونیوز، فرانسه هم اکنون با حدود ۵.۲ میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین میزان ابتلای تایید شده به این ویروس در اروپا را دارد.

بیشتر بخوانید: آمار کرونا در جهان تا ۲۴ فروردین (اینفوگرافیک) لینک کوتاه: asriran.com/003Go1

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا