Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@16:22:49 GMT

هشدارِ گسترش سریع کرونا در هند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۰۹۱

در هند برای اولین بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا شمار روزانه مبتلایان بیش از ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است. ناطقان: همچنین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ هم برای دومین روز متوالی از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

این آمار که در ۱۰ روز گذشته دو برابر شده، باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش سریع کرونا در هند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در دهلی، پایتخت این کشور که شاهد افزایش شمار مبتلایان است، مقامات محلی محدودیت هایی را برای تعطیلات آخر هفته اعلام کرده‌اند.

مهاراشترا، ایالتی که بیش از بقیه تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته، محدودیت‌های جدید و شدیدتری را در هفته جاری برای مقابله با شیوع بیماری به اجرا گذاشته است.

به گزارش رسانه‌ها، سیستم پزشکی - بهداشتی در برخی از ایالت‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تحت فشار زیادی قرار گرفته و با کمبود تخت و اکسیژن مواجه است.

این آمارها در حالی اعلام می‌شود که تخمین زده شده در جریان برگزاری جشنواره "کوم میلا" که یک مراسم آیینی است و دو روز قبل برگزار شد، بیش از یک میلیون برای انجام این مراسم در رود گنگ جمع شدند. بسیاری از دولت به این دلیل که در چنین شرایطی اجازه برگزاری این مراسم داده شده، انتقاد کرده‌اند.

با این حال هم‌زمان با موج جدید شیوع ویروس، دولت این کشور چند روز پیش از تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد.

برخی از کارشناسان گونه‌های جدید ویروس کرونا را عامل افزایش شمار مبتلایان در هند می دانند و برخی دیگر نیز رفتارهای اجتماعی کنترل نشده را دلیل گسترش بیماری عنوان می‌کنند چراکه بسیاری از مردم هند، پوشیدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

در روزهای گذشته جمعیت کثیری در راهپیمایی‌های سیاسی در برخی از ایالت‌ها شرکت کردند و در بزرگترین جشنواره هندوها نیز میلیون‌ها نفر حضور داشتند. بعلاوه سازمان دهندگان گفته‌اند که این جشنواره آیینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش بی بی سی، مسئولان درمانی همچنین هشدار می دهند در نواحی که به شدت تحت تاثیر همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته از جمله در مومبای، پونا و دهلی، بیمارستان‌ها و مراکز سوزاندن اجساد تحت فشار زیادی هستند.
منبع: ایسنا برچسب ها: هشدار ، گسترش سریع ، کرونا ، هند

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار گسترش سریع کرونا هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا