Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران  سید حسن خمینی در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی گفت: به نظرم، ما در برهه بسیار مهمی از کشور هستیم؛ نه از این باب که همیشه می گویند، «برهه حساس کنونی»! بلکه واقعیت این است که امروز وضع معیشت مردم در دوره بسیار سختی است. البته ما هنوز به فقر نسلی بر نخورده و به فقر فرهنگی هم نرسیده ایم، ولی اگر فقر اقتصادی تا یکی دو نسل ادامه یاید، کار ممکن است به فقر فرهنگی کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اصلی ما اقتصادی است، ولی راه حل سیاسی دارد

سید حسن خمینی گفت: در چنین شرایطی طبقه متوسط ما مدام ضعیف تر می شود و در این شرایط هر شعار پوپولیستی می تواند موج ایجاد کند و این امر برای کشور بسیار خطرناک است. قبلا عرض کرده ام و لابد شنیده اید که راه حل مشکل اقتصادی کشور اقتصادی نیست. یعنی مشکل اصلی ما اقتصادی است، ولی راه حل سیاسی دارد. به این جهت که ما 120 سال است - از سال 1288 که نفت در کشور پیدا شده - نفت را استخراج کرده و مصرف کرده ایم. کشوری که در آن نفت را می فروشند و پول می گیرند و حقوق می دهند و از حقوق بگیران مالیات جمع می کنند.

وی گفت: تا وقتی نتوانیم بر تحریم ها فائق بیاییم وضع همین است. دوستان اقتصاددان همواره گفته اند که اگر در ایران کالای استراتژیک «نفت» از گردونه خارج شود، تفاوت بین بهترین دولت و بدترین دولت، فقط 20 درصد است. پس برای حل مشکل ما باید عزت مندانه مشکلمان را با دنیا حل کنیم. امروز غربی ها ما را گیر انداخته اند و خوب هم از وضع ما اطلاع دارند.

یادگار امام افزود: از این طرف خودمان هم بعضا در داخل اشتباهات مهمی را مرتکب می شویم و مثلا به اشتباه در واقعه ای مثل رخداد اخیر در نطنز، اطلاعات سرّی را در رسانه ها می گوییم. از سوی دیگر، در مملکتی که وضع مرغ آن اینگونه است و نمی تواند مشکل را جمع کند، ادامه وضع فعلی هر چه قدر هم با مدیریت همراه باشد، به معنای توزیع فقر است. باید تحریم ها برطرف شود و بطور اساسی اقتصاد ساماندهی و بازسازی شود. 

سید حسن خمینی گفت: نکته مهمتری که وجود دارد، این است که وضع موجود به شدت به نارضایتی اجتماعی می انجامد و بحران های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد را در پی می آورد. خدا رحمت کند آقای هاشمی را که می گفت تا وقتی کار و اشتغال نباشد و مردم درآمد نداشته باشند همه شعارها و بحث های اجتماعی و فرهنگی، بازی است. اگر می خواهید همه اینها اصلاح شود باید شغل ایجاد کنید تا وضع مردم خوب شود. ایجاد شغل هم نیازمند سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری هم امنیت و آرامش می خواهد. 

وی گفت: وظیفه رئیس جمهور «تغییر دادن ریل» است. کار رئیس جمهور صرفا اقتصادی نیست. بلکه مدیریت همه جهات کشور است. مگر هر رئیس جمهوری در همه حوزه ها توان تخصصی دارد؟ قاعدتا او با همه حوزه های فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، نفت، پتروشیمی و... آشنا نیست، بلکه وظیفه او این است که سیاستگذاری های کلان، ریل ها را عوض کند. مثلا آقای خاتمی متخصص اقتصاد نبود، ولی در پی ریلی که عوض می کند اقتصاد دوره اش بسیار خوب می شود.

او افزود: گاهی خود جامعه به هر علتی تصمیم می گیرد که ایستادگی کند. در این صورت کار خیلی راحت است؛ چون خودش تصمیم گرفته است. لذا محکم می ایستد و مثل سال های اول انقلاب به صف نفت هم می رود و مانند دوران جنگ در صف همه کالاها هم می ایستد؛ در واقع چون خودش تصمیم می گیرد، احساس سختی نمی کند و یا احساس سختی اش را تحمل می کند. ولی وقتی احساس کند دیگران برایش تصمیم می گیرند و در فرآیند تصمیم گیری، تصمیم سازی و عمل مدخلیت ندارد، «اینِرسی سکون» پدید می آید و جامعه به یک مقاومت به شدت منفی روی می آورد.

سید حسن خمینی گفت: نتیجه بعدی، دودستگی شدیدی است که در مسائل حاکمیتی پیش می آید و دست هیچ مدیری به کار نمی رود. یکی از استانداران به من می گفت اگر دولت به من پول داد کار می کنم و اگر نداد هیچ! نه سرمایه گذار می آورم و نه تلاش می کنم که کسی بیاید! او گفت، «من می روم با مصیبت سرمایه گذار می آورم و ال سی های او باز نمی شود و می ترسم این وسط ما را هم به یک بهانه بگیرند! دردسر دارد. پس اگر پول دادند کار می کنم و اگر هم ندادند دعا می کنم. آقای خودم هستم و تلویزیون استانی می روم و این طرف و آن طرف سخنرانی می کنم؛ چهار سال هستیم و بعد هم می رویم!»

کد خبر 595364 برچسب‌ها سید حسن خمینی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید حسن خمینی سید حسن خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مرندی دومین بازیکنی بود که رسما انصراف خود را از حضور در تیم ملی والیبال ایران اعلام کرد. پیش از این محمد فلاح، هم‌تیمی او در فولاد سیرجان نیز به دلیلی مشابه یعنی مصدومیت از حضور در اردوی شاگردان موریسیو موتا پائز انصراف داده بود.

به‌جز این دو نفر که به شکل رسمی انصراف دادند نام چند بازیکن دیگر نیز مطرح شده که گفته می‌شود حاضر به همراهی تیم ملی نیستند. سیدمحمد موسوی بزرگ‌ترین نام در بین آن‌هاست؛ ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر که به نظر می‌رسد او نیز مثل دو هم‌باشگاهی دیگر خود قرار نیست به اردوی تیم ملی ملحق شود.

سرعتی‌زن یکی از شلوغ‌ترین پست‌های تیم ملی والیبال ایران است. جایی که پائز با داشتن بازیکنانی نظیر محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، محمد ولی‌زاده، امیرحسین توخته، امیررضا سرلک، علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی، یوسف کاظمی و متین احمدی احساس کمبود نمی‌کند. با این همه بازیکن شاید انصراف بازیکنی مثل فلاح به چشم نیاید اما در مورد ستاره‌ها اوضاع همیشه فرق می‌کند. محمد موسوی در این سن و سال نیز نشان داده که هنوز یکی از بهترین مدافعان دنیاست و بودنش اهمیت ویژه‌ای برای تیم ملی خواهد داشت. با این حال باید منتظر تصمیم نهایی و رسمی این بازیکن بمانیم.

محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی و مهران توانا هم سه بازیکن تیم ملی والیبال ایران در پست لیبرو هستند. در واقع با وجود محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی احتمالا تیم ملی در این پست هم دغدغه‌ و نگرانی خاصی بابت انصراف مرندی نخواهد داشت.

اما شواهد حاکی از آن است که تعداد انصرافی‌های تیم ملی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. سه بازیکن دیگر تقریبا به شکل قطعی تصمیم خود را برای عدم حضور در اردوی تیم ملی گرفته‌اند اما هنوز چیزی به شکل رسمی اعلام نشده است. در این بین یکی از بازیکنان در پست سرعتی است و دو بازیکن دیگر به‌عنوان قطر پاسور بازی می‌کنند.

البته به‌طور قطع فدراسیون والیبال ایران نیز به این اتفاقات واکنش نشان خواهد داد و بعید نیست که حتی رئیس جدید یعنی میلاد تقوی تصمیم بگیرد تنبیهاتی را برای بازیکنانی که بدون دلیل موجه از تیم ملی انصراف می‌دهند، در نظر بگیرد. البته می‌شود به این قضیه دو نگاه متفاوت داشت، یکی اینکه جا برای بقیه و حتی جوان‌ترها باز می‌شود و نیمه خالی و تلخ لیوان اینکه بازیکنان از عمل به یک تعهد به نام تیم سر باز می‌زنند. جایی که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در رسیدن خیلی از آنها به جایگاه کنونی ایفا کرد.

همچنین قرار است لژیونرهای والیبال ایران مثل میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، بردیا سعادت، محمد بربست، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار جواد کریمی طی روزهای آینده به جمع ملی‌پوشان حاضر در اردو اضافه شوند.

گفتنی است موریسیو موتا پائز از فردا خودش نظارت بر تمرینات تیم ملی والیبال ایران را بر عهده خواهد گرفت. تیم ملی با توجه به نتایج کابوس‌وار سال گذشته شانس بسیار کمی برای رسیدن به المپیک دارد و به‌نوعی می‌توان گفت پائز یک عملیات سخت را در لیگ ملت‌ها با تیم ملی ایران پیش رو دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش کاپیتان تیم ملی به انصراف ملی‌پوشان: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • آل پاچینو در یک فیلم ترسناک
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • اختصاصی: انصراف صابر کاظمی از تیم ملی!
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد
  • آل پاچینو در مستندترین جن‌گیری تاریخ آمریکا + جزئیات
  • آل پاچینو بازیگر فیلم ترسناک شد/ دن استیونز دیگر بازیگر فیلم
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان
  • انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال