Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@08:37:22 GMT

نگاه مثبث دیپلمات چینی به گروه کارشناسی هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۲۰۵

نگاه مثبث دیپلمات چینی به گروه کارشناسی هسته‌ای

نماینده چین در نهادهای بین‌المللی در وین اتریش گفت که گروه کارشناسی هسته‌ای که وظیفه مشخص کردن اقدامات ایران برای بازگشت به برجام را دارد بسیار جلوتر از گروه کارشناسی لغو تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

به گزارش مشرق، «وانگ کان» نماینده چین در نشست کمیسیون برجام روز پنجشنبه در سخنانی درباره دور جدیدی از نشست کمیسیون مشترک برجام از تمامی طرف‌ها خواست تا بدون اتخاذ هرگونه عامل بر هم زننده، سرعت مذاکرات را افزایش داده تا بتوان برنامه جامه اقدام مشترک را به مسیر عادی خود در سریعترین زمان بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید اروپا گفتگو را تضعیف می‌کند

وی در ادامه گفت: «گروه کارشناسی هسته‌ای بسیار جلوتر از گروه کارشناسی لغو تحریم‌ها هستند. در حال حاضر ما باید تا آنجا که می‌توانیم در زمینه کار درباره مذاکرات به خصوص در زمینه به صفر رساندن تحریم‌ها به سرعت به جلو برویم».

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش اضافه کرد: «آمریکا نه تنها باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را بردارد بلکه همچنین باید دست درازی قضایی علیه نهادها و اشخاص ثالت را متوقف کند.این موضوع برای موفقیت مذاکرات کنونی کلیدی است».

پس از نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام مقرر شد که نشست‌های دو گروه کارشناسی که از هفته گذشته به طور موازی به منظور رایزنی‌های فنی در دو حوزه رفع تحریم و مسائل هسته‌ای آغاز به کار کرده اند، ادامه یابد. 

نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی در حوزه جنبه‌های فنی مربوط به رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای، به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. البته این نشست به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا با یک روز تاخیر امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا چین برجام کمیسیون مشترک آمریکا کمیسیون برجام وین ویروس کرونا کمیسیون مشترک گروه کارشناسی نشست کمیسیون تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.


به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.


زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدت‌ها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.


او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»


زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳.۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»


این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشور‌ها و منشور سازمان ملل است.»


او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»


او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.


زاخارووا بیان داشت مسکو ابزار‌های اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم