Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@14:11:59 GMT

تظاهرات گسترده مردم بحرین برای آزادی بیان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۳۵۸

تظاهرات گسترده مردم بحرین برای آزادی بیان

بحرینی‌ها دیشب در حمایت از زندانیان سیاسی در بسیاری از مناطق مختلف کشورشان تظاهرات کرده و خواستار آزادی فوری زندانیان فکر و اندیشه با توجه به افزایش تعداد مبتلایان داخل زندان‌ها به ویروس کرونا شدند.

به گزارش مشرق به نقل از بحرین الیوم، اعتراضات مردم بحرین در حمایت از زندانیان سیاسی و شرایط بد زندان‌ها و عدم رعایت مسایل بهداشتی در شرایط اپیدمی کرونا، چند روزی است که در بحرین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ تظاهرات مردم در بعضی از شهرهای بحرین

این تظاهرات دیشب (پنجشنبه شب) نیز در منامه و بسیاری از مناطق دیگر بحرین از جمله «الدیر»، «کرزکان»، «کرانه»، «المعامیر»، «سار»، «ابوصبیع»، «الشاخوره»، «السنابس» و «النویدرات» برگزار شده است.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات شعارهایی در حمایت از زندانیان فکر و اندیشه سر داده و خواستار آزادی آنها با توجه به افزایش شمار مبتلایان داخل زندان به ویروس کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: تظاهرات بحرینی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی

معترضان بحرینی تأکید کردند که باید بازداشت زندانیان فکر و اندیشه به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا متوقف شود.

جمعیت «الوفاق» بحرین به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این کشور طی روزهای گذشته، شاهد برگزاری حداقل ۳۷۹ تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است.

الوفاق گزارش داد که طبق آخرین اطلاعات بدست آمده، حدود ۱۰۰ زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار رو به افزایش است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بحرین ویروس کرونا زندانیان سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6090937

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان