Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: متاسفانه با شیوع موج چهارم کرونا در کشور و به دنبال آن استان مرکزی در حال حاضر شرایط استان مرکزی را شرایط فوق بحرانی و وحشتناک است.

وی تصریح کرد: همه بیمارستان‌ها پر بوده و بیماران شرایط وخیم و بدحالی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه این شرایط ناشی از نادیده گرفتن پروتکل‌ها و بی‌توجهی به هشدارهای کادر بهداشت و درمان است، افزود: متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که با این شرایط بازهم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌تفاوت بوده و اقدام به برگزاری مهمانی‌های دورهمی و عروسی و جشن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان گفت: تا زمانی که مردم و مسوولان برای مهار این بیماری همدل نشوند، نمی‌توان این بیماری را مهار کرد و در این شرایط باید شاهد از دست دادن عزیزانمان یکی پس از دیگری باشیم.

وی تاکید کرد: باید با اتحاد و انسجام تمامی آحاد جامعه از این اپیدمی عبور پیدا کنیم، دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند از این بحران خارج شود نیاز به همکاری همگانی هستیم،  با توجه به بحران طاقت‌فرسای اخیر دست یاری به سوی سازمان‌ها و ارگان‌ها و تمامی دستگاه‌های استان دراز کرده‌ایم و خوشحالیم که ارتش، سپاه، هلال احمر و شرکت نفت با تامین نیروهای انسانی، آمبولانس و تجهیزات برای درمان بیماران کرونایی ما را حمایت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به راه‌اندازی پویش نفس توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: این پویش به منظور تامین کپسول‌های اکسیژن برای بیمارستان‌های اراک و‌ نقاهتگاه است و از کسانی که کپسول اکسیژن بدون مصرف در منزل دارند درخواست داریم آن را در اختیار دانشگاه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئيس دانشگاه علوم پزشكي اراك بيمارستان ولي عصر دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان