Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های هندی خواستار محکومیت و جریمه باشگاه پرسپولیس به دلیل انتشار پست اخیر در فضای مجازی شدند. خبرگزاری میزان - پس از انتشار پستی در صفحه مجازی باشگاه پرسپولیس درخصوص انتقاد از میزبانی شهر گوا از گروه E لیگ قهرمانان آسیا و نسبت دادن این میزبانی به جنگ‌های میان دو کشور ایران و هند، فدراسیون فوتبال این کشور پریروز (چهارشنبه) اظهار ناراحتی خود از این پست مجازی باشگاه پرسپولیس را اعلام کرد و بالافاصله شکایت خود را تقدیم AFC کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند این پست ساعاتی پس از انتشار، از صفحه رسمی باشگاه حذف شده است، اما سیل انتقادات هواداران هندی در فضای مجازی باعث شده هجمه زیادی روی پرسپولیس ایجاد شود، زیرا پس از گذشت سه روز از این اتفاق هم اکنون رسانه‌های هندی گزارش‌هایی در مورد نحوه محکومیت و آرای انظباطی که احتملا علیه پرسپولیس صادر خواهد شد، صحبت کرده است.

از همین رو نشریه «The Times Of India» در گزارشی مفصل به اتفاقات رخ داده بین دو باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال هند پرداخته و به صورت تلویحی از AFC درخواست برخورد انضباطی با پرسپولیس را کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده که باشگاه پرسپولیس باید براساس مواد ۵۰ و ۵۸ آیین نامه انضباطی AFC محکوم شود. ماده ۵۰ به توهین و بدنامی به هر طریقی اشاره دارد که در صورت عدم شناسایی افراد، باشگاه را مسئول می‌داند و ماده ۵۸ مربوط به بحث تبعیض است.

براساس این موارد در صورتی که حیثیت شخص یا تیمی از طریق کلمات تحقیرآمیز و تبعیض آمیز خدشه‌دار کند یا اقداماتی نژادپرستانه مرتکب شود، به ممنونیت از حضور کامل یا محدودی از تماشاگرانش در بازی خانگی و همچنین جریمه نقدی محکوم می‌شود. همچنین دبیرکل فدراسیون فوتبال هند در اظها نظری در این خصوص عنوان کرد که پست اینستاگرامی پرسپولیس تحقیرآمیز بوده است.

کوشال داس، دبیرکل فدراسیون فوتبال هند (AIFF) در شکایت خود که روز چهارشنبه به کمیته انضباطی AFC ارسال شده، نوشته است: «یکی از پست‌های ارسال شده توسط باشگاه پرسپولیس در اینستاگرام، تحقیرآمیز بود و حیثیت مردم هند و ریشه ملی‌شان را خدشه دار کرد. شرم‌آور است که تاریخ و فرهنگ کشوری که سزاوار احترام است، آزرده خاطر شود. این پست‌ها به کلی به احساسات مردم هند آسیب می‌زند. این پست‌ها تجاوز غیرمنطقی علیه فدراسیون فوتبل هند و مردم هند را نشان می‌دهد که کاملاً خارج از هرگونه اخلاق ورزشی است».

AIFF با استناد به مفاد ماده ۵۰ و ۵۸ قانون کمیته اخلاق و کمیته انضباطی AFC خواستار برخورد انضباطی با پرسپولیس به دلیل نقض آشکار قوانین مربوطه AFC است. در حالی که ماده ۵۰ با بی‌اعتبار کردن بازی با "توهین به هر کسی به هر طریقی" (۵۰.۲.۱) و در صورت عدم شناسایی افراد باشگاه‌ها را مسئول می‌داند مربوط می‌شود، ماده ۵۸ هم مربوط به تبعیض است.

مجازات باشگاهی که "جایگاه شخص یا گروهی از افراد را از طریق سخنان تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز و یا اقدامات نژادی مورد آزار قرار دهد" انجام یک بازی بدون تماشاگر یا برگزاری بازی با تعداد محدودی تماشاگر و جریمه نقدی است.

بیشتر بخوانید: چرا آل‌کثیر و مغانلو مقابل الوحده فیکس نبودند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا گوا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس فدراسیون فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا گوا فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان اصولی بعد از بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از پس فردا کارمان را برای جام جهانی فوتسال شروع می کنیم. با توجه به نظر شمسایی لیگ تا چند هفته برگزار می شود و طبق فیفادی ها برای تیم ملی فوتسال بازی در نظر می گیریم.

وی در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ما در خدمت شمسایی خواهیم بود و قرارداد تمدید می شود. بدهی از سال گذشته باقی مانده که به خاطر آخر سال پرداخت نشد اما کارهایش انجام می شود.

اصولی در مورد اینکه به تیم ملی فوتسال هم حواله خودرو داده می شود یا خیر گفت: نه این طور نیست البته حواله خودرو را که ما نمی دهیم اما در چارچوب تعریف شده پاداش در نظر می گیریم.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه سخنگوی شورای شهر مشهد از انتقال پرپسولیس به مشهد صحبت کرده گفت: من در جریان صحبت سخنگوی شورای شهر مشهد در مورد انتقال پرسپولیس نیستم.

برای مشاهده کامل صحبت های اصولی فیلم زیر را ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • بسکتبال NBA | دوراهی لیکرز، زنده ماندن یا حذف تحقیرآمیز؟
  • آمار عجیب پرسپولیس بدون کاپیتان؛ سرنوشتی که بدون عالیشاه گره می خورد!
  • تعویض‌هایی که بلای جان پرسپولیس شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • (عکس) پیام اینستاگرامی و احساسی وحید امیری پس از حذف پرسپولیس
  • حذف قرمز پوشان در شب نفس‌گیر اراک