Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:44:25 GMT

سفرهای دریایی به کیش ۵۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۷۱۷

سفرهای دریایی به کیش ۵۲ درصد کاهش یافت

سید وحید ناظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۲۴۵ هزار و ۱۸۰ مسافر با استفاده از چهار هزار و ۱۳۷ سفر دریایی به این جزیره سفر کردند که این روند به ترتیب از کاهش ۵۴ درصدی در تعداد مسافران و ۵۲ درصدی در تعداد سفرها نسبت به سال ۱۳۹۸ برخوردار بود.

وی با بیان اینکه بیشتر مسافران شامل ۱۸۴ هزار نفر به صورت تفریحی در ایامی که محدودیت‌ نبود به جزیره سفر کرده بودند افزود: ۶۰ هزار و ۴۱۸ نفر از مسافران نیز کیشوند و از ساکنان این جزیره بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی یادآور شد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۵۳ هزار تن انواع کالا به از داخل جزیره به سرزمین اصلی یا برعکس آن  حمل شده که این روند نیز نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

 وی اظهار داشت: سال گذشته در بخش سفرهای هوایی ۱۰ هزار و ۷۷۵ پرواز داخلی ورودی به جزیره و ۱۰ هزار و ۷۷۹ پرواز خروجی از جزیره انجام شده که در نتیجه آن یک میلیون و ۱۷۷ هزار مسافر به کیش وارد و یک میلیون و ۱۲۳ هزار مسافر نیز خارج شدند.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یادآور شد: در این بخش نیز تعداد پروازهای ورودی و خروجی هرکدام چهار درصد، مسافران ورودی ۲۲ درصد و مسافران خروجی ۲۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش داشته است.

براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد.

هم اکنون  ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می شود.

کیش دارای چهار بندر شامل بندر تجاری با ۲۰ اسکله عمومی، نفتی و مسافری، بندر صیادی میرمهنا با چهار اسکله شناور، بندر تدارکاتی چارک و بندر پشتیبان با ۱۰ اسکله است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کیش جزیره کیش هرمزگان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کیش کرونا ویروس کرونا کیش جزیره کیش هرمزگان محدودیت های کرونا اخبار کنکور یک میلیون جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت