Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:43:38 GMT

بستری ۶۲۹ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۷۹۹

بستری ۶۲۹ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با بستری ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۶۲۹ نفر رسید.

به گفته عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۴۰ نفر از آنان به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با رای قضات استان دادخواست دریافت سود و جریمه نامتعارف از واحدهای تولیدی در ۲۰ پرونده رد شد.

هادی هاشمیان افزود: در راستای حمایت از تولید و اجرای بخشنامه رییس قوه قضاییه، دادگاه‌های استان دادخواست بانک‌ها در این ۲۰ پرونده برای دریافت سود اضافی و جریمه مازاد را خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند.

وی اظهارداشت: با صدور این آرا که همگی قطعی می‌باشند، واحدهای تولیدی سود اضافی و جریمه مازاد پرداخت نمی‌کنند.

پارسال مشکلات ۳۰۳ واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان بررسی و برای رفع آن تلاش شد.

**

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دستگاه پیشرفته "توموتراپی" درمان سرطان با اعتباری بالغ بر سه میلیون یورو خریداری و در بیمارستان پنج آذر گرگان مستقر شد و به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود. 

این دستگاه با برخورداری از تکنولوژی پیشرفته درمان بیماران مبتلا به سرطان یکی از دستاوردهای جدید علم پزشکی به‌حساب می‌آید و عوارض جانبی روش درمان با این دستگاه بسیار کمتر از دیگر روش‌ها است.

**

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از کشاورزان خواست مزارع خود را آبیاری کنند زیرا با کاهش بارندگی‌های موثر در استان، رطوبت خاک نیز کاهش یافته است.

محمدرضا عباسی گفت: مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند نیاز مبرم به آبیاری دارند و ضروری است تا کشاورزان در سریع‌ترین زمان در این رابطه اقدام کنند.

**

فرماندار گالیکش گفت: پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی منطقه "بش اویلی" این شهرستان که با ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۰ حوادث غیرمترقبه در سال ۹۷ آغاز شد، هم اکنون به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. 

احمد تجری مفرد افزود: این پروژه دارای هفت کیلومتر کانال بتنی، چهار کیلومتر جاده سازی قابل دسترسی و ۳.۵ کیلومتر زهکشی است.

** 

سرهنگ اکبر سجادی فرمانده انتظامی آق قلا گفت: ماموران شهرستان در بازرسی از یک انبار ۱۵ تن و ۹۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی دپو شده به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

**

فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: ۲ فرد سودجو که با ترفند فروش زمین بیش از ۱۰ میلیارد ریال از ۲۱ شهروند گنبدکاووس کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند. 

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان گنبدکاووس مبنی بر اینکه ۲ کلاهبردار با ترفند فروش زمین با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم، اقدام به فروش زمین‌های مشاعی با کاربری زراعی می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پلیس مشخص شد، متهمان زمین‌های زراعی به ابعاد ۲۰۰ متر را به عنوان مسکونی به خریداران فروخته و در قرارداد ۲۰ سهم نگارش کرده و اظهار داشتند که هر سهم ۱۰ مترمربع است اما در واقع هر سهم یک متر مربع بوده و از این طریق از خریداران کلاهبرداری می‌کردند.

**

شعبان رسولی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: رهاسازی آب سد وشمگیر به منظور تامین نیاز آبی کشاورزان محدوده پایین دست شهرستان‌های آق قلا و گمیشان از ساعت ۱۲ روز جمعه با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه آغاز می‌شود.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا دادگستری گلستان انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا دادگستری گنبدکاووس ویروس کرونا دادگستری گلستان انتظامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز