Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@00:19:50 GMT

مراکز دفع پسماند شهرهای استان تجمیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۱۲۵

مراکز دفع پسماند شهرهای استان تجمیع می‌شود

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به تصمیم معاونت عمرانی وزارت کشور مبنی بر کاهش و تجمیع مراکز دفع پسماند، بر ضرورت تهیه طرح‌های پسماند شهری استان توسط شهرداریها تاکید کرد.

«محسن صادقیان» در اولین جلسه با شهرداران استان در سال ۱۴۰۰ افزود: شهرداری‌های استان باید در اسرع وقت طرح های پسماند شهری خود را تعیین تکلیف کنند و از آنجایی که کاهش مراکز دفع پسماند کشور در دستور کار معاونت عمرانی وزارت کشور است و قرار است تعداد مراکز دفع پسماند به ۳۰۰ مرکز کاهش یابد، از این رو تسریع در تهیه طرح جامع پسماند استان نیز در راستای تجمیع مراکز  از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تهیه طرح ساماندهی پسماندهای ویژه و صنعتی استان اشاره کرد و افزود: از دو سال پیش مطالعات سایت پسماندهای صنعتی و ویژه استان و همچنین جانمایی و مکانیابی انجام شده است که با تجمیع این مراکز می توان نتیجه بسیار خوبی در استان بدست آید.

معاون استاندار با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای اجرای طرح‌های پسماند از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌های کشور، اظهار کرد: سایت بزرگ پسماند های صنعتی و ویژه استان در جاده یزد _ طبس پیش بینی شده که در راستای تفاهم نامه با صندوق ملی محیط زیست، فعالیت برای راه اندازی مرکز شروع خواهد شد و می تواند مورد استفاده پسماند شهرهای یزد، میبد، مهریز، اردکان، اشکذر و زارچ و حتی مهریز و تفت قرار گیرد.

وی بر انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار و مدیریت اجرایی این سایت تاکید کرد و تمرکز بر دفن، بازیافت و هم تولید انرژی از طریق زباله را اقتصادی دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، صادقیان در پایان گفت: شهرداریها باید از ظرفیت های قانونی موجود در قانون بودجه ۱۴۰۰ در حوزه پسماند بهره برداری کنند و  همچنین با استفاده درست و هدفمند از عوارض آلایندگی استان در راستای حفظ محیط زیست شهری اقدام شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معاون استاندار يزد مرکز دفع پسماند مراکز دفع پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم با پیگیری سه نماینده، پرونده ارتقا سه شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران صادر شد و درخواست مربوط به دو شهرستان دیگر هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید، اضافه کرد: امیدواریم پرونده شهرستان‌های یزد و میبد که در حال پیگیری است نیز زودتر به نتیجه رسیده و به مردم اعلام شود.

کد خبر 6094158

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • تندباد و بارش شدید باران در شهرهای جنوبی استان ایلام
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز