Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: خبر‌های خوبی در بحث واکسن کرونا و واکسیناسیون در راه است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علیرضا رئیسی افزود: در اردیبهشت ماه گشایش خوبی در بحث واکسن کرونا هم در تولید داخلی و هم خارجی خواهیم داشت و تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی هستند.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: فعالیت‌های خوبی برای واردات واکسن هم شده و در اردیبهشت گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره جزئیات واکسیناسیون گسترده در کشور با واکسن‌های داخلی و خارجی هم گفت: درخواست خرید واکسن به کشور‌های مختلف ارسال شده است و برای واکسن اسپوتنیک روسیه که حدود 2 میلیون قرار داد بستیم به حدود یک میلیون رسید و در عمل 420 هزار واکسن از روسیه ارسال شده است.
وی ادامه داد: در سبد کوواکس 16 میلیون و هشتصد هزار دز خریداری کردیم، اما شرکت‌هایی که واکسن را در اختیار کوواکس باید قرار می‌دادند بدعهدی کردند.
آقای رئیسی تصریح کرد: ما قول داده بودیم تا قبل از پایان سال یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد آسیب پذیر را واکسینه کنیم، ولی با توجه به بدعهدی‌های صورت گرفته این کار 2 تا 3 هفته عقب افتاد و تا پایان فروردین این تعداد را واکسینه خواهیم کرد و فاز یک به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه تولید واکسن‌های برکت، رازی و پاستور در مراحل خوبی است، گفت: انستیتوپاستور تا اواخر اردیبهشت امکان تولید میزان قابل توجهی واکسن را دارد و بنیاد برکت هم قول دادند تا خرداد ماه واکسن را در اختیار ما قرار دهند.
 وی افزود: از طرفی هم فعالیت‌های خوبی برای واردات واکسن از کشور‌های خارجی صورت گرفته است که در اردیبهشت یک گشایش خوبی اتفاق خواهد افتاد و همچنین برای ورود بخش خصوصی در واردات واکسن، هم به قرارگاه و وزارت بهداشت اجازه فعالیت داده شده است.
وی در ادامه درباره تغییر رنگ کرونایی شهر‌ها نیز گفت: اینکه رنگ بندی شهر‌ها در وضع‌های مختلف و سیاه قرار گرفته یک تحلیل کارشناسی بوده است.
دکتر رئیسی افزود: در برخی از شهر‌ها با توجه به اینکه در وضع قرمز هستند، ولی شاخص خیلی بالا رفته است و اگر رنگ بندی را در نظر بگیریم در وضع فوق قرمز قرار دارند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مبنای رسمی اعلام رنگ بندی شهرها، ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: رنگ بندی‌های جدید که اعلام می‌شود صحت ندارد و باید براساس رنگ بندی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند و ازطریق وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود، مبنای عمل قرار گیرد.
وی تصریح کرد: درحال حاضر وضع 63 شهر از شاخص شهر‌های قرمز بالاتر است.
رئیسی با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده تمدید شده است، افزود: در حال حاضر به اقدام و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها و محدودیت نیاز داریم و برای اجرای این محدودیت‌ها باید تلاش بیشتری توسط همه دستگاه‌ها انجام شود؛ البته رفته رفته اجرای محدودیت‌ها بهتر شده و شاخص‌ها بیانگر این است که میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محدودیت جدیدی نداریم، تصریح کرد: زمانی که در وضع قرمز قرار داریم به معنای محدودیت بسیار شدید است که باید شیوه نامه‌ها دقیق رعایت شود.
وی ادامه داد: هیچ یک ازکارگاه ها، صنعت و بخش تولید متوقف نشده است؛ بنابراین بانک‌ها به دلیل مسائل گردش مالی و اقتصادی باز هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای رئیسی گفت: در ادارات بخش خصوصی و دولتی تاکید داریم تا یک سوم کارکنان امکان فعالیت دارند البته اداراتی که امکان تعطیلی دارند این امکان فراهم است و این در اختیار مدیر دستگاههاست و می‌تواند حداقل کارکنان را برای انجام کار‌های ضروری مردم بکار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کرونا قرمز ستاد ملی مقابله با کرونا رنگ بندی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳