Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:29:19 GMT

امروز گیلان میزبان محفل قرآنی «ربیع القرآن» می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۲۰۹

امروز گیلان میزبان محفل قرآنی «ربیع القرآن» می شود

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری سراسری محفل قرآنی نهاد کتابخانه های عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: استان گیلان ساعت ۱۸ امروز میزبان برگزاری این محفل مجازی قرآنی می شود.

پریسا کرمی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری سراسری محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع به کار محافل قرآن و عترت در کشور، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم تحت عنوان «ربیع القرآن» با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این محفل معنوی را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده دانست و افزود: این برنامه به همت ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم به نشانی «https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran» برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، محفل قرآنی «ربیع القرآن» را شامل تلاوت مجلسی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه و مسابقه چهارگزینه‌ای از تفسیر ارائه شده ویژه خانواده‌های شرکت‌کننده در این برنامه قرآنی دانست و عنوان کرد: علاقمندان تا ۲۴ ساعت پس از پایان برنامه می‌توانند با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۵۰۱۸ در این مسابقه شرکت کنند که به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

کرمی ادامه داد: مخاطب این برنامه خانواده‌های ایرانی هستند که می‌توانند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، در ساعات منتهی به وقت اذان مغرب و زمان افطار با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از این برنامه استفاده کنند لذا علاقمندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه ساعت ۱۸ از طریق نشانی مذکور در این محفل قرآنی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه «ربیع القرآن» به صورت زنده از صفحه اینستاگرام اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی Instagram.com/tehranplir و فضاهای مجازی استان‌ها پخش خواهد شد، گفت: استان گیلان امروز، ۲۷ فروردین میزبان برگزاری این محفل مجازی قرآنی می شود.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: این ویژه برنامه به میزبانی گیلان با حضور و تلاوت آیاتی چند از کلام اللّه مجید توسط استاد ابرهیم فلاح تبسم چهره، قاری ممتاز بین المللی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهاد كتابخانه هاي عمومي محفل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان محفل قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • قرآن همه چیز ماست
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها