Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت HTC چند سالی است شرایط خوبی در بازار گوشی های هوشمند ندارد و احتمال خروج آن از بازار موبایل بعد از الجی زیاد است.

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ال جی الکترونیکس رسماً اعلام کرد که تصمیم گرفته است تجارت گوشی های هوشمند خود را تعطیل کند، غولی که زمانی در بین پنج تولید کننده برتر جهان قرار داشت با عجله بخش تجارت موبایل خود را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه دلایل زیادی وجود دارد که حدس بزنیم نام بعدی در گورستان گوشی های هوشمند احتمالاً HTC است.

در سال 2018، گوگل فرایند خرید تیم طراحی HTC را با هزینه 1.1 میلیارد دلار به پایان رساند، اما به نظر می رسد هیچ اتفاقی خوبی برای HTC رخ نداده است که از Q2 2015 به طور مداوم در حال افت و سقوط در بازار است و نتایج Q4  سال 2021 این موضوع را به خوبی اثبات می کند.

طبق نتایج سه ماهه چهارم، تولید کننده گوشی های هوشمند تایوانی ضرر عظیم 1.3 میلیارد دلاری داشته است، به عبارت دیگر این شرکت هنوز از گرفتن یک پنی درآمد بسیار دور است. با این حال، باید بپذیریم که همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد. در سال 2019، با وجود گزارش درآمد 1.8 میلیارد دلاری، ضرر عملیاتی آن 2.2 میلیارد دلار بود.

در عین حال، سود ناخالص این شرکت از 25.7٪ به 27.9٪ رسید که این یک پیشرفت کوچک اما بسیار مهم است. حاشیه عملکرد HTC در حال حاضر 80.9% است، جذاب نیست، درسته؟ اما این حاشیه عملکرد، بسیار بهتر از حاشیه عملیاتی 122.1% است که در Q4 2019 مشاهده شده است.

در چند سال گذشته، HTC با پشتکار بالا در تلاش برای بهبود عملکرد خود بوده است، در همین زمان این شرکت برخی از هزینه ها را برای بهتر جلوه دادن مهمترین شاخص های مالی خود کاهش داده است. در مورد گوشی های هوشمند جدید نیز، HTC اعلام کرد که در سه ماهه دوم چندین گوشی هوشمند جدید 5G روانه بازار خواهد کرد. بله درست خواندید، بیش از یک دستگاه وجود دارد. بنابراین اگر این موضوع را در نظر بگیریم، احتمال اینکه اتفاق ناگواری به زودی برای گوشی های HTC رخ دهد کم خواهد بود، اما باید شرکت LG را نیز بخاطر بسپاریم که به یکباره توانایی ادامه در این بخش را در خود ندید و HTC هم خیلی به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

به هر حال چندی پیش اچ تی سی، HTC U20 5G ، Desire 21 Pro 5G و گوشی های هوشمند دیگر را منتشر کرد، اما برای رقابت با برند هایی مانند شیائومی، سامسونگ و هوآوی، کار بسیار سختی دارند و باید سعی کنند از مسیر بازاریابی و قیمت های مناسب تر شرایط خود را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت HTC گوشی هوشمند گوگل ال جی فناوری شبکه اینترنت ۵G گوشي سامسونگ هوآوی گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)