Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:52:21 GMT

فعالیت ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۴۰۸

فعالیت ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۶۶ مرکز مثبت زندگی در این استان فعالیت می‌کنندگفت:این مراکز با جذب ۶۶۴ نفر تشکیل شده است و در این حوزه هزار و ۶۷۰ مورد مراوده پرونده‌ای صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در توانبخشی معلولان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است  افزود:در امور مراکز روزانه توانبخشی فعالیت‌هایی از قبیل ارائه خدمات آموزشی توانبخشی با پرداخت یارانه ۸۵ درصد خدمت گیرندگان در ۸۵ مرکز برای سه هزار و ۹۱۷ نفر خدمت‌گیرنده انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به آمار تأمین وسایل کمک توانبخشی گفت: خرید ۲۸ هزار و ۵۶۸ قلم وسایل و هزینه‌کرد مبلغ پنج میلیارد و ۴ میلیون تومان برای تهیه سمعک، ویلچر، باطری، تشک مواج، تشکچه، ویلچر، پوشینه، عصا، واکر، توالت فرنگی، برجسته نگار، ساعت گویا، بازی‌های نابینایان، رکورد نابینایان و قند سنج نابینایان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد:در خرید خدمات توان پزشکی و دندانپزشکی اعم از خرید خدمات از بخش خصوصی به توان خواهانی که به مرکز تخصصی دسترسی ندارند با هزینه کرد اعتبار ۴۹۰ میلیون تومان بوده است.

صحاف در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت:بهزیستی استان مشارکت در ساخت حدود ۵۷۰ واحد مسکونی برای خانوار‌های دو معلول و بیشتر با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز دخیل بود که حدود ۴۰۳ واحد مسکن تکمیل و تحویل شده است.

او با بیان اینکه در ساخت منزل مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض شهری و ۸۵ میلیون تومان روستایی و ۵۰ میلیون وام بنیاد مسکن پرداخت می‌شود گفت: البته مشارکت در ساخت ۴۲ واحد مسکونی برای معلولین و مددجویان به خصوص زنان سرپرست خانوار با قرارگاه خاتم الانبیا با تقبل ۲۵ درصد هزینه قرارگاه و ۷۵ درصد بهزیستی صورت گرفت که به این منظور ۱۷ واحد واگذار شده و ۲۵ واحد در دست اقدام است.

او ادامه داد:مشارکت در ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت بنیاد مسکن که اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، از دیگر کار‌های اجرایی سال گذشته بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان معلولان ذهنی توانبخشی معلولان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان