Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:41:42 GMT

6هزار آمریکایی پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۹۷۰

6هزار آمریکایی پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شدند

 

به گزارش جماران به نقل از ان بی سی نیوز،مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا اعلام کرد که نزدیک به 6هزار نفر از مجموع 77 میلیون نفری که واکسن کرونا تزریق کردند به کرونا مبتلا شدند.

بر اساس آمار این مرکز 5800 نفر از 77 میلیون نفری که واکسن های مختلف تزریق کردند به کرونا مبتلا شدند.

سخنگوی این مرکز گفت: این افراد به بیمارستان مراجعه نکردند و برخی از آنها از التهاب های بدون عوارض رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 65درصد از موارد ابتلا زن بودند و سن 40 درصد نیز 60 به بالا بوده است.علاوه بر آن 7 درصد به بیمارستان منتقل شدند و 74 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

 

 

گذرنامه سفری یاتا چیست؟

بزرگترین انجمن هواپیمایی جهان اپلیکیشنی را طراحی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به آزمایش کرونا، واکسیناسیون و سایر دستورالعمل‌های مرتبط را یکجا با خود داشته باشند.

این برنامه توسعه‌داده شده هرچند در حال حاضر در مراحل آزمایشی است، با این حال با بازگشت جریان زندگی به روال طبیعی پس از فروکش کردن موج کرونا می‌تواند حمل و نقل هوایی را برای مسافران بسیار راحت‌تر کند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی از هم‌اکنون برای شرکت در مراحل آزمایشی این برنامه دیجیتالی که در واقع نوعی «پاسپورت واکسن» است ثبت‌نام کرده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نماینده ۲۹۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که ۸۲ درصد از بار ترافیک هوایی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این نهاد تاثیر عمده‌ای بر تدوین پروتکل‌های جهانی مربوط به سفرها دارد.

اما این اپلیکیشن مجوز عبور یا کارت مسافرتی یانا چیست و اگر امسال قصد دارید به خارج از کشور بروید چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

کارت مسافرتی یاتا چه کاری انجام می‌دهد؟

انجمن یاتا معتقد است که دستورالعمل‌های موجود مربوط به بیماری کووید-۱۹ مسافران را تا حد زیادی گیج می‌کند. آنها می‌خواهند تاریخچه آزمایش کرونا و واکسن و همچنین اطلاعات مربوط به دستور‌العمل‌ها را در یک برنامه گوشی همراه با هم ترکیب کنند و در اختیار مسافران و پرسنل خطوط هوایی بگذارند.

این برنامه کمک می‌کند که مسافر دریابد آیا با وضعیت جاری خود، به لحاظ واکسن یا تست، امکان ورود به کشور مقصد را دارد یا نه؟

کدام شرکت‌های هواپیمایی استفاده از پاسپورت را در دستور کار قرار داده‌اند؟

در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی گفته‌اند که قصد دارند این گذرنامه‌های دیجیتالی را امتحان کنند. این شامل شرکت‌های بزرگ صنعت هوایی همچون امارات، ویرجین آتلانتیک و کانتاس می‌شود.

آیا تا کنون این روش تست شده است؟

در ۱۷ مارس گذشته اولین سفر موفق از سنگاپور به انگلیس با استفاده از کارت صادرشده توسط انجمن یاتا انجام شد.

الکساندر دوجونیک، مدیرعامل این نهاد، می‌گوید که این گام ابتدایی موفق ثابت کرد «این فناوری می‌تواند به طور ایمن، راحت و موثر به مسافران و دولت‌ها برای مدیریت بهداشت مسافران در جابجایی‌ها کمک کند.»

او افزود: «اهمیت این امر برای شروع مجدد پروازهای بین‌المللی غیرقابل انکار است.»

آیا داشتن پاسپورت واکسن برای مسافرت‌های هوایی الزامی است؟

این برنامه هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، با این حال انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی بیشتری در این تابستان به آن بپیوندند.

نهاد یاتا تأیید کرده است که در حال حاضر هیچ الزام خاصی برای واکسینه بودن جهت سفر وجود ندارد، تنها شرط این است که مسافران از قوانین کشورهای مبدا و مقصد پیروی کنند.

چگونه می‌توان کارت سفر یاتا را دریافت کرد؟

به گزارش یورونیوز، یاتا گفته است که این کارت سفری از طریق گوشی‌های تلفن همراه در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

هرچند هنوز هیچ تاریخ قطعی برای راه‌اندازی آن تعیین نشده است، با این حال کاربران می‌توانند یقین داشته باشند که خواهند توانست اپلیکیشن را به سادگی دانلود کرده و در سفرها استفاده کنند.

مسئولان سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی قرار است تا در ماه اکتبر امسال، یعنی زمانی که مرزها احتمالا به اندازه کافی باز خواهند شد، یکدیگر را ملاقات کنند تا درباره این طرح به صورت نهایی توافق کنند.

 

ادامه تاخت و تاز کرونا در اروپا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دفاتر منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی از ثبت بیش از یک میلیون مرگ در کشورهای اروپایی بر اثر یا در ارتباط با کرونا گزارش داده است. 

بنا بر این آمار در هفته حدود یک میلیون و 600 هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا می ‌شوند.

«هانس کلوگه» مدیر منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی  روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری که در آتن برگزار شد، گفت که معنای این آمار این است که هر ساعت 9500 نفر و هر دقیقه 160 نفر بیمار جدید ثبت می‌ شود. او این وضع را بسیار نگران کننده خواند.

او همچنین گفت که از هنگام شروع واکسیناسیون در اروپا سرعت ابتلای افراد سالمند به این بیماری مقداری کاهش یافته است.

در جغرافیای منطقه ‌ای سازمان بهداشت جهانی 50 کشور جزو کشورهای اروپایی به شمار می‌ روند که شامل ترکیه، روسیه و اوکراین نیز می ‌شود.

در محدوده اقتصادی اروپا نیز کشورهای نروژ، ایسلند و لیختن ‌اشتاین می ‌گنجد که «نهاد سلامت اروپا» 630 هزار مرگ بر اثر کرونا یا در ارتباط با کرونا در آنها ثبت کرده است.

دولت آلمان قصد دارد محدودیت های بسیار شدیدتری را برای مهار کرونا اعمال کند.

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه آلمان از عرصه سیاسی این کشور اقدامات حمایتی سخت کرونایی را درخواست کردند. مدیر علمی انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان با اشاره به محدود بودن زمان گفت: ما نمی توانیم همچنان هفته ها در این باره بحث کنیم.

وزیر بهداشت آلمان هم گفت: در حال حاضر حدود 5 هزار بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند و پیش بینی می شود که تعداد آنها تا اواخر این ماه به 6 هزار نفر افزایش پیدا می کند. وی هشدار داد که اگر این روند متوقف نشود سیستم بهداشت و درمان به زودی به مرزهای ظرفیت مجاز خود خواهد رسید.

وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر حدود 90 درصد مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی آلوده می شوند. موارد جدید ابتلا بیشتر در سنین بین 15 تا 49 سال وجود دارد. موارد مرگ های روزانه کرونایی هم در حال افزایش است.

ایتالیا هم فعلا واکسن آمریکایی «جانسون اند جانسون» را ذخیره کرده و می خواهد برای توزیع و استفاده از آن منتظر تصمیمات آژانس دارویی اروپا بماند. دلیل این اقدام ایتالیا اعلام مشاهده برخی عوارض جانبی بعد از تزریق این واکسن اعلام شده است.

سوئد هم اعلام کرده که برای استفاده از واکسن جانسون اند جانسون منتظر بررسی های آژانس دارویی اروپا باقی می ماند. بعد از انصراف دانمارک برای ادامه روند واکسیناسیون با آسترازنکا، کشور لیتوانی هم برای خرید این واکسن ها اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که برخی کشورها، از جمله انگلیس از شدت محدودیت های کرونایی کاسته ‌اند. 

این در حالی است که فرانسه با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ‌ های ناشی از انواع جهش یافته‌ این ویروس، مرز 100 هزار فوتی بر اثر بیماری کووید 19 را رد کرد.

برخی کارشناسان حوزه بهداشت در فرانسه بر این نظر هستند که رقم 100 هزار نفری مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهنده این موضوع است که این بیماری دست کم گرفته شده است. از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل گواهی‌ های فوت ‌شدگان نشان می‌ دهد که برخی موارد ابتلا به کرونا یا گزارش نشده‌ اند یا از افراد فوت شده در خانه‌ها یا مراکز مراقبت بیماری ‌های مزمن آزمایش گرفته نشده است. فرانسه هم اکنون با حدود 5.2  میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا، بیشترین میزان ابتلای تایید شده به این ویروس در اروپا را دارد.

این در حالی است که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌ دهد که شمار قربانیان کووید 19 در سراسر جهان تاکنون حدود 3 میلیون نفر بوده است. کشورهای آمریکا، برزیل و مکزیک (با بیش از 1.1 میلیون نفر) تاکنون بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را گزارش داده ‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 واکسن کرونا کرونا در آمریکا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد