Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@22:15:24 GMT

غذایی پرخاصیت و خوش‌طعم برای وعده سحری

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۴۰۱

آفتاب‌‌نیوز :

 با آغاز ماه مبارک رمضان، ذهن افراد به این نکته مشغول می‌شود که برای تامین عناصر مغذی مورد نیاز بدن و جبران کاهش تغذیه به گونه‌ای که به سلامت بدن آسیب وارد نشود، در وعده‌های سحر و افطار از چه غذا‌هایی استفاده کنند.

پرشکان و متخصصان نیز ضمن تاکید بر مفید بودن روزه داری برای سلامت بدن و به حساب آوردن آن به عنوان یک پالایش کننده جسم، در همین حین بر مصرف غذا‌های مناسب و سالم جهت تامین انرژی مورد نیاز طی ساعات روزه داری تاکید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وعده غذایی سحر یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است که نباید به هیچ وجه از آن غافل شد؛ زیرا اولا بیدار شدن در هنگام سحر، سطح قند خون را تنظیم می‌کند و ثانیا خوردن سحری، انرژی لازم برای روزه داری بدون خستگی یا سردرد فراهم می‌کند.

ما باید ساعاتی طولانی را بدون خوردن و آشامیدن سپری کنیم، بنابراین وعده سحری باید حاوی مواد و مایعات مغذی باشد تا رطوبت کافی برای بدن ما را فراهم کند.

لوبیا، صرف نظر از انواع مختلف یا روش های تهیه آن، می تواند یکی از اصلی ترین ماده های غذایی برای سفره سحری باشد؛ زیرا فوائد بسیاری برای بدن داشته و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز است. در مقابل از خوردن غذاهای شیرین و یا شیرینی جات در وعده سحری خودداری کنید؛ زیرا باعث تشنگی می شود.

در این گزارش یک منوی کامل و مناسب که عناصر مغذی مورد نیاز برای بدن ما را در وعده سحری تامین می کند، ارائه می شود که شامل یک بشقاب لوبیا، پوره سیب زمینی ، پنیر، خیار و ماست است.

مواد لازم برای تهیه لوبیا:

یک فنجان لوبیا از قبل پخته شده، نمک، زیره، پودر چیلی، روغن، لیمو

طرز تهیه لوبیا برای وعده سحری:

لوبیا را خوب له کنید

نمک، فلفل، زیره و پودر چیلی را به آن اضافه کنید

دو قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید

و در نهایت آب لیمو را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید

پوره سیب زمینی برای وعده سحری

در وعده سحر بهتر است از مصرف سیب زمینی سرخ شده خودداری کنید؛ زیرا علاوه بر رخوت ناشی از چربی ها باعث ایجاد احساس تشنگی می شود. شما می توانید به جای سیب زمینی سرخ شده، از پوره سیب زمینی با تخم مرغ که یک وعده غذایی سرشار از ارزش های غذایی است، استفاده کنید.

لوبیا و پوره سیب زمینی؛ منویی کامل و مغذی برای وعده سحری

طریقه تهیه پوره سیب زمینی برای وعده سحری

سیب زمینی ها را پس از پوست گرفتن، به صورت ورقه های ضخیم برش دهید.

قابلمه ای را پر از آب کرده و آن را بجوشانید، نمک را اضافه کرده و سیب زمینی ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا کاملاً پخته شود.

در یک ظرف دیگر، روغن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

سیب زمینی های آب پز شده را اضافه کنید و آنها را با افزودن زیره، فلفل سیاه و جعفری خوب له کنید.

یک تخم مرغ را در یک کاسه جداگانه سرخ کنید، سپس به سیب زمینی اضافه کرده و خوب هم بزنید.

لوبیا و پوره سیب زمینی؛ منویی کامل و مغذی برای وعده سحری

علاوه بر لوبیا و پوره سیب زمینی، همچنین می توانید در ایام ماه مبارک رمضان به میز سحری خود پنیر، ماست و خیار را نیز اضافه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوره سیب زمینی لوبیا وعده سحری برای وعده سحری پوره سیب زمینی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم

در پی اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهایش «با  توافق آتش بس یا بدون آن » به رفح حمله خواهند کرد,، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که  همچنان مخالف حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است.

به گزارش ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با اشاره به آوارگان فلسطینی که در رفح پناه گرفته اند، به خبرنگاران گفت: "ما نمی خواهیم شاهد یک عملیات زمینی بزرگ در رفح باشیم. قطعاً، ما نمی خواهیم شاهد عملیاتی باشیم که امنیت این ۱.۵ میلیون نفر را که به رفح پناه برده اند، نادیده بگیرد."

کربی افزود که دولت آمریکا "مطمئنا" طرحی از سوی اسرائیل ندیده است که " امنیت یک و نیم میلیون نفری که در این منطقه پناه گرفته اند را تامین کند و این امر هر گونه عملیات زمینی بزرگ را پیچیده می کند."

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال حاضر در یک سفر منطقه‌ای در اردن به سر می‌برد. وی قرار است در سفر به سرزمین های اشغالی در مورد پیشنهاد آتش‌بس گفتگو کند.

آمریکا اعلام کرده که این پیشنهاد شامل آتش‌بس شش هفته‌ای و آزادی اولین دسته از اسرای در اختیار حماس و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می شود.

این دوره به عنوان مرحله اولیه نامگذاری شده است که می تواند منجر به یک آتش بس طولانی مدت شود که در آن اسرای بیشتری آزاد می شوند و فلسطینی ها می توانند به خانه های خود بازگردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند.

گوترش ادامه داد: «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  اسرائیل که با فشارهای گسترده داخلی بویژه از سوی خانواده اسرای اسرائیلی برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ روبرو است، در سخنانی از آغاز حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد.

نتانیاهو مدعی شد: ایده پایان دادن به جنگ بدون از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح مد نظر نیست. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است اما به آن دست نخواهد یافت. احتمال یک معامله محدود برای تبادل اسرا وجود دارد و ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را نمی‌پذیریم.

نتانیاهو با بیان اینکه "ما به منظور آماده سازی یک عملیات، شروع به تخلیه فلسطینی‌ها از رفح کرده‌ایم"، ادعا کرد: اسرائیل تسلیم حماس نخواهد شد. ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی از حمله زمینی ارتش از رفح تخلیه کرده‌ایم و من خواسته‌های حماس را برای متوقف کردن جنگ نمی‌پذیرم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»