Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که اشغال مجدد قدس به منزله از بین رفتن روایت صهیونیستی است.

این نهاد فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد، تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مقدسات آن به ویژه مسجد الاقصی، به چالش کشیدن آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل و تلاش برای تکمیل یهودی‌سازی و اسرائیلی کردن قدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این مسئله، سرپیچی از تمام قطعنامه‌های سازمان ملل، شورای امنیت، یونسکو و اصول حقوق بشر و در رأس آن حق عبادت است.

رام الله همچنین ممانعت صهیونیستها از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

این نهاد خاطر نشان کرد، اینکه رژیم صهیونیستی اقامه نماز شهروندان فلسطینی را به اخذ مجوز مشروط کرده است، بار دیگر نشانگر زورگویی این رژیم است.

رام الله دولت رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام دانست و تأکید کرد که هدف از چنین اقداماتی، تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی مسجد الاقصی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از جامعه بین‌الملل خواست که برای حمایت از مسجد الاقصی وارد عمل شود و تدابیری اتخاذ کند که آزادی عبادت برای مسلمانان در این مسجد را تضمین کند.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مردم فلسطین شهر قدس مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد

دوناتلا روورا، مشاور ارشد عفو بین‌الملل می‌گوید کمبود منابع از یک سو و حملات هوایی مداوم ارتش اشغالگر از سوی دیگر مانع از تلاش‌ها برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در نوار غزه می‌شود.

به گزارش الجزیره، این مقام ارشد عفو بین‌الملل تاکید کرد: «جایی که شواهدی از جنایتی که دیروز انجام شده وجود دارد، ممکن است با بمباران امروز از بین برود». 

افزون بر این، روورا خاطرنشان کرد که سال‌هاست به بازرسان حقوق بشر اجازه ورود به غزه داده نشده است. وی تصریح کرد: «می‌توان فوراً کاری انجام داد. این برای مقامات اسرائیلی است که بلافاصله به بازرسان مستقل اجازه ورود دهند. اگر آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند، نباید دلیلی برای جلوگیری از ورود بازرسان به غزه داشته باشند».

درخواست عفو بین‌الملل برای تحقیقات در غزه در حالی مطرح می‌شود که این هفته کشف یک گور دسته‌جمعی با ۳۲۴ جسد در بیمارستان «ناصر» در جنوب غزه ابعاد جدیدی از جنایات رژیم صهیونیستی را آشکار ساخته است. سازمان ملل خواستار تحقیق «مستقل، موثر و شفاف» پیرامون این موضوع شده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی که سراسر نوار غزه را بمباران کرده، در روز‌های اخیر حملات خود را به شهر رفح در جنوب نوار غزه افزایش داده است. پزشکان در اوایل امروز (پنجشنبه) از ۵ حمله هوایی به این شهر خبر دادند که دست کم ۳ خانه را هدف گرفته و حداقل ۶ نفر از جمله یک خبرنگار را به شهادت رسانده است. 

با این حال، اعمال محاصره شدید بر این منطقه همچنان ادامه دارد و حتی کامیون‌های حامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی نیز با موانع زیادی مواجه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را در وضعیت فرسایشی قرار داد
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح