Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در اکثر شهرهای کشور از جمله گلستان کنده‎کاری‎های کوچه و معابر توسط اداره‎های مختلف همواره جزو گلایه‎مندی‎های اصلی شهروندان محسوب می‎شود. اگر چه شهروندان به این موضوع کاملا واقف هستند که اغلب کنده‎کاری‎های موجود در سطح معابر در راستای انجام پروژه‎ها و برای رفاه حال مردم است اما بعضا به درازا کشیدن انجام ‌پروژه‎ها و از سویی زمان‎بر شدن انجام مجدد آسفالت معابر برای مردم ایجاد دردسر می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرخنکلاته» شهری از توابع بخش بهاران شهرستان گرگان است در سال ۱۳۸۱ از روستا به شهر تبدیل شد، این روزها به دلیل کنده‎کاری‎های فراوان از سوی امور آب و فاضلاب و تأخیر در آسفالت مجدد معابر آسایش مردم دچار مشکل شده است، به گفته شهروندان در صورت عدم ساماندهی شاهد حوادث جانی خواهیم بود.

*قدیمی بودن لوله‎های آب، دلیل کنده‎کاری‎های مداوم امور آب و فاضلاب در سرخنکلاته

در همین رابطه شهردار سرخنکلاته کنده‎کاری‎های خیابان‎های این شهر را  توسط امور آب و فاضلاب گرگان اعلام کرد گفت:کنده‎کاری‎های مداوم امور آب و فاضلاب در سرخنکلاته به دلیل قدیمی بودن لوله‎های آب در این شهر است و به صورت هفتگی، ماهیانه و یا نهایتأ فصلی یک بار لکه‎گیری بعد از اتمام کار امور آب و فاضلاب توسط شهرداری انجام می‎شود.

مهدی مقصودلو با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ حدود ۲۳ هزار متر مربع آسفالت توسط شهرداری در معابر سرخنکلاته انجام شد، افزود: شبکه آب سرخنکلاته متعلق به زمان روستایی بودن آن است و متأسفانه فرسودگی شدیدی دارد، با توجه به اعتبارات کم و اندکی که امور آب و فاضلاب استان و سرخنکلاته دارد برنامه اصلاح، توسعه و نوسازی شبکه  شهر کمی زمان‌بر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه قدیم به دلیل تردد ماشین‌آلات سنگین کشاورزی و از سویی قدمت بالا شبکه مرتب دچار شکستگی و نشت آب می‎شد از این رو امور آب ناگزیر است برای گرفتن نشتی و از بین بردن موارد این چنینی حفاری‎های مختلفی انجام دهد.

شهردار سرخنکلاته با بیان اینکه موارد مربوط به ترکیدگی‎های شهری موردی نیست که از کنار آن گذشت، افزود: امور آب به طور مستمر در حال رفع مشکلات شبکه است و شهرداری بابت همکاری با این قسمت مجبور است مرتب بعد از پایان کار امور آب نسبت به لکه‌گیری معابر اقدام کند.

مقصودلو بیان کرد: از زمانی که کار امور آب و فاضلاب تمام می‎شود بلافاصله نمی‎توان لکه‎گیری را انجام داد چون دچار نشت و فرورفتگی در کار خواهد شد و به مرور زمان مشکلات بعدی ایجاد می‎شود.

وی ابراز کرد: معمولأ زمانی که کار امور آب و فاضلاب تمام می‎شود نظافت آن منطقه انجام، گل و لای تخریب و باید بیست تا یک ماه از این اقدامات بگذرد که آماده برای لکه‌گیری شود تا بعدها شاهد نشتی، فرو رفتگی و مشکلات جدید نشویم.

*تعداد اتفاقات شبکه آب در سرخنکلاته معقول و مطلوب است

مدیر امور آب و فاضلاب گرگان با اشاره به وضعیت شبکه آب سرخنکلاته اظهار کرد: شبکه آب سرخنکلاته حدود ۳۱ هزار کیلومتر است و بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب داریم که کار آبرسانی به مشترکان را انجام می‎دهد.

قربان غلامی با بیان اینکه میزان تعداد اتفاقات شبکه آب در سرخنکلاته معقول و مطلوب است افزود: مسائلی همچون فشار نامتعارف و فرسودگی روی شبکه آب تأثیرگذار است با این وجود فشار نامتعارفی که در سرخنکلاته وجود دارد سه تا چهار بار است در واقع بهترین فشار شبکه در سرخنکلاته اعمال می‎شود در حالی‎که در گرگان حدود ۶ بار فشار شبکه داریم.

وی بیان کرد: از نظر قدمت لوله‎هایی که در این شهر وجود دارد بسیار قدیمی است و بسیاری از شبکه‎ها اصلاح شده است، امسال دو کیلومتر در بحث اصلاح شبکه در دست کار داریم، در مجموع از نظر تعداد اتفاقات امسال عدد قابل قبولی وجود دارد.

* افزایش ۱۲ درصدی میزان مصرف آب در زمان شیوع کرونا

مدیر امور آب و فاضلاب گرگان در ادامه به میزان مصرف آب از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد مصرف آب مردم از نرم متوسط خارج و افزایش یافت اما در  ادامه با توجه به استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده مصرف آب مقداری کمتر شد اما همچنان میزان مصرف از نرم متوسط نسبت به سال‎های قبل بیشتر است.

غلامی ضمن تشکر از مردم بابت تحمل مشکلات کمبود آب و رعایت مسائل بهداشتی گفت: در حال حاضر ۱۲ درصد افزایش استفاده از آب داریم با توجه به اینکه منابع ما در گرگان محدود است خواهش می‎کنیم در مصرف آب به خصوص در موارد غیرضرور خودداری شود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کنده کاری های معابر دردسر شهروندان فرسودگی لوله های اب اسفالت معابر سرخنکلاته گلستان مهدی مقصودلو مدیر امور آب و فاضلاب افزایش مصرف اب امور آب و فاضلاب کنده کاری کار امور آب لکه گیری مصرف آب شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم

هموارسازی معابر شهر جهت سهولت تردد شهروندان از مسائل با اهمیتی است که مسئولان شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدتی است مسئولان ناحیه ۲ شهرستان آران و بیدگل اقدام به تعمیر و بهسازی روکش آسفالت معابر کردند این اقدام موجب شادمانی شهروندان شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • اطلاعیه قطع آب در هفتکل 
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد