Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:48:43 GMT

وقف در زمینه علم و دانش موردتوجه جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۸۷۳

وقف در زمینه علم و دانش موردتوجه جامعه باشد

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: واقفین درگذشته بر اساس نیازمندی‌های زمان وقف می‌کردند و امروز نیز نیازمند وقف درزمینهٔ علم هستیم، کسانی که مال و اموال دارند نسبت به وقف اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان که در امام‌زاده علی بن جعفر( ع) برگزار شد، اظهار داشت: همه احکام الهی فلسفه و حکمت‌هایی دارد و قرآن کریم فلسفه روزه را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن کریم فلسفه روزه را رسیدن به تقوا بیان کرده است، احکام الهی و معارف دینی ما برای پاک‌سازی درونمان آمده است و اگر احکامی برای اعضا و جوارح مان وضع‌شده تا باطن به نقطه مثبتی برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه روزه بیان کرد: اگر با روزه گرفتن پاکی را به دست بیاوریم به آنچه موردنظر خداوند است رسیده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف: به دنبال حرکت در مسیر ارائه درمان رایگان به افراد کم‌بضاعت هستیماجاره اراضی اوقافی بالای 10 هکتار قزوین متوقف می‌شود/احداث گلخانه‌های وقفی در سال 1400160 خانه اوقافی در اختیار محرومان بیدستان قزوین قرار می‌گیرد

اسکندری تصریح کرد: موضوع روزه در اصل تقوا و پاکی درون است، خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرمود ای پیغمبر صدقه و زکات و انفاقات را از مردم بگیر تا باطن آن‌ها را پاک کند، امروز در کشورمان با تعالیم قرآن و اهل‌بیت(ع) مردم درزمینهٔ کرونا کاری کردند کارستان و اقدامات بی‌نظیری انجام دادند.

وی بابیان اینکه روزه و الزام آن به خاطر پاک شدن درون انسان است، ادامه داد: به پیامبر(ص) گفتند یکی از اصحاب شما از دنیا رفته وانبار خرمایی از وی به‌جای مانده و شخص مرحوم درخواست داشته که این خرماها با نظارت شما بین فقرا توزیع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: هنگام توزیع خرما یک‌دانه خرمای پوسیده رو زمین بود و رسول خدا فرمودند اگر آن شخص در زمان حیات این‌یک دانه خرما را توزیع می‌کرد بسیار باارزش‌تر از الآن‌ بود که این بسته‌های خرما پس از فوتش توزیع می‌شود.

اسکندری افزود: تا زمانی که در دنیا هستیم تلاش کنیم انفاق داشته باشیم ولی پس از خود نیز باید این موضوع موردتوجه باشد که وقف بسیار باارزش است و انسان‌های زیرک و هوشمند برای اینکه از الآن تا قیامت بی‌نصیب نباشند اقدام به وقف می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز برخی موقوفات برای چندین سال است و گره‌های زیادی از مشکلات مردم بازکرده است، یکی از اقدامات انسان‌های مومن و هوشمند "وقف" است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: واقفین درگذشته بر اساس نیازمندی‌های زمان وقف می‌کردند و امروز نیز نیازمند وقف درزمینهٔ علم هستیم، کسانی که مال  و اموال دارند نسبت به وقف اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/452/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف