Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@16:45:21 GMT

دست‌کم 21 مهاجر در مجاورت سواحل تونس غرق شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۶۳۸

دست‌کم 21 مهاجر در مجاورت سواحل تونس غرق شدند

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، منابع خبری، بعدازظهر امروز (جمعه)، از غرق شدن قایق مهاجران آفریقایی در سواحل تونس خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» در این خصوص گزارش داد که در پی غرق شدن قایق مهاجران در سواحل تونس ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وبگاه خبری «موزاییک اف ام»‌ ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که یگان‌های سازمان دریایی گارد ملی تونس در صفاقس موفق شده‌اند جان یک مرد و دو زن از تبعه‌های ساحل عاج و گینه را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در این گزارش آمده است که نیروهای امدادی تا این لحظه جسد ۲۱ نفر از جمله نُه زن و یک نوزاد را از آب بیرون کشیده‌اند.

غرق شدن قایق‌های مهاجران کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای منطقه غرب آسیا حین تلاش برای رساندن خودشان به کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر تلفات بسیاری بر جا گذاشته است.

مهاجران و پناهجویان آفریقایی که در کشورهای خود با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو هستند، به امید دستیابی به شرایطی بهتر سوار بر قایق‌ های قاچاقچی‌ های انسان می‌شوند و تلاش می‌کنند از مسیر ناامن اقیانوس اطلس یا دریای مدیترانه خود را به قاره اروپا برسانند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مهاجران پناهجویان قاچاقچی های انسان قایق مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آصف مهدوی دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: ایران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی توانمند است و ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در ایران مشغول فعالیت هستند از این رو ایران می تواند این محصولات را به کشور‌های حوزه آفریقایی صادر کند.

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو درباره صادرات تجهیزات پزشکی ایران به دیگر کشورها  افزود: هم اکنون تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشور‌های مختلفی در منطقه خاورمیانه، آسیا  حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه  تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

آصف مهدوی گفت: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال فن آوری ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبود‌های این حوزه به کشور‌های آفریقایی کمک کنند.

دیگر خبرها

  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن