Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:41:17 GMT

عامل سقوط هواپیمای اوکراینی خطای انسانی و غیرعمدی بوده است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۹۰۰۳

عامل سقوط هواپیمای اوکراینی خطای انسانی و غیرعمدی بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اظهارات منتسب به اولکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام نموده که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی غیر عمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است‌.

کیوان خسروی با اشاره به سفر دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به ایران در اواخر بهمن ماه سال۹۸ و در مقطعی که وی از سوی کشورش مسئول پیگیری پرونده سقوط هواپیما بود اظهار داشت: در جلسه مشترک دانیلوف با دریابان شمخانی که نمایندگان سازمان هواپیمایی دو کشور هم‌ حضور داشتند توضیحات فنی جامعی به وی ارائه شد و بر غیر عمدی بودن این حادثه تلخ که ناشی از خطای انسانی بوده، تاکید گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جلسه مشترک با دانیلوف با اشاره به تحقیقات جامع و دقیقی که از سوی گروه‌های متعدد کارشناسی کشورمان انجام شده، هر گونه احتمال و فرضیه دیگری را در این خصوص با قاطعیت رد کرد.

خسروی افزود: تنها درخواست مشخص آقای دانیلوف از ایران، ارسال جعبه سیاه هواپیما برای بازخوانی به اوکراین بود و وی این موضوع را برای کشورش حیثیتی عنوان کرد.

وی گفت: نظر اولیه ایران، انتقال تجهیزات تخصصی بازخوانی جعبه سیاه و بازخوانی آن در ایران بود که بدلایل فنی امکان آن فراهم نشد.

خسروی افزود: در توافق میان دریابان شمخانی و دانیلوف قرار شد که جعبه سیاه به اوکراین ارسال شود لیکن پس از بررسی دقیق کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد که اوکراین توانایی فنی لازم برای بازخوانی جعبه سیاه را ندارد لذا جعبه سیاه به فرانسه ارسال و با حضور مجموعه کشورهای ذینفع باز خوانی شد.

سخنگوی دبیرخانه  شورای عالی امنیت ملی کشورمان انتشار اخبار غیر صحیح بر اساس برداشت اشتباه آقای دانیلوف از اظهارات صریح دریابان شمخانی در شرایطی که دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیما  کار خود را آغاز کرده، می‌تواند ظن سفارشی بودن این اظهارات برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و دامن زدن به یک جنجال تبلیغاتی بر پایه مطالب جعلی و ساختگی را تقویت کند.

????خسروی در پایان با تاکید مجدد بر نظر کارشناسی و مستند جمهوری اسلامی مبنی بر شکل گیری این حادثه تلخ بر اثر خطای انسانی، فاصله گرفتن از رویکرد فنی و پیگیری اهداف و اغراض سیاسی در این پرونده را غیر قابل قبول و مردود اعلام کرد.

کد خبر 5190521

منبع: مهر

کلیدواژه: دریابان شمخانی فرانسه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران کیوان خسروی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی سازمان هواپیمایی اوکراین سقوط هواپیمای اوکراینی برجام مجلس شورای اسلامی سید عباس عراقچی نطنز محمد جواد ظریف صحن مجلس حسن روحانی ایالات متحده امریکا مذاکرات هسته ای انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان سازمان انرژی اتمی هیئت دولت رژیم صهیونیستی خطای انسانی امنیت ملی جعبه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها

به گفته جاناتان پوکت، تک‌تیرانداز آمریکایی که در اوکراین در حال جنگ است «سربازان اوکراینی ترجیح می‌دهند از تفنگ‌های AK-74 که متعلق به زمان شوروی است، استفاده کنند، چون ظرفیت آن‌ها بالاتر است و گلوله‌های 5.45×39 میلی‌متری دارند» به گفته این سرباز آمریکایی، «اوکراین اکنون به شدت به مهمات نیاز دارد و تانک‌های پیشرفته متحدانش برای دفاع مقابل روسیه کارساز نیست، آن‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روس مجبورند به صورت پیاده‌نظام جنگ کنند.»

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد