Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش باران طی دو روز گذشته در کرمان گفت: انتظار می رود فرماندار و مدیران حوزه حوادث راهکار مناسبی به منظور جلوگیری از ورود سیل به روستای پشتوییه که سال هاست درگیر سیلاب است، بیندیشند.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" عصر امروز 27 فروردین ماه در بازدید از روستای سیل زده پشوییه شهداد به بارش شدید باران طی روز گذشته و جاری شدن سیل در این روستا اشاره و اظهار کرد: جاری شدن سیلاب حدود ۱۸ کیلومتر مسیر جاده خاکی و هشت کیلومتر به آسفالت این منطقه آسیب وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: همچنین سیلاب به شبکه برق رسانی روستای پشوییه نیز با شکست چند تیر برق خسارت وارد کرده که ماموران در حال ترمیم و وصل شبکه برق رسانی به این روستا و کشیت هستند که از همین مسیر برق آنها تامین می شود و تا ساعاتی دیگر برق این روستا وصل خواهد شد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سیلاب همچنین مسیر انتقال آب کشاورزی به روستای پشتوییه را نیز دچار مشکل کرده، افزود: بسیج برای رفع مشکلات ناشی از جاری شدن سیلاب در روستای پشوییه حضور دارد و مسولان مرتبط به منظور وصل آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه وارد عمل شده اند که تا ساعاتی دیگر این عملیات به پایان می رسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار می رود فرماندار و مدیران حوزه حوادث راهکار مناسبی به منظور جلوگیری از ورود سیل به روستای پشتوییه که سال هاست درگیر سیلاب است،  بیندیشند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه های امدادی هم اکنون در منطقه حضور دارند، گفت: جا دارد از هلال احمر، بسیج، دهیاری، بخشداری، امام جمعه و سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط که از ساعات اولیه وقوع سیلاب در روستای پشوییه حضوری فعال داشته اند تشکر کرد.

دکتر پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد ظرف چند روز آینده شرایط این روستا به حالت عادی برگردد و خسارتی که باید به مردم پرداخت شود توسط دستگاه های اجرایی تامین شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، پیشگیری از وارد آمدن خسارت به وسیله سیلاب را مهم ارزیابی و تصریح کرد: باید از بروز سیلاب در آینده با توجه به شرایط منطقه پیشگیری کرد.

گفتنی است: امام جمعه و بخشدار شهداد در این بازدید دکتر پورابراهیمی را همراهی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با انجام اقدام به موقع برای لایروبی و ساماندهی یکی از نقاط حادثه‌خیز رودخانه بابلک در شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع خسارت ناشی از طغیان این رودخانه طی روز‌های اخیر و آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات حاشیه رودخانه جلوگیری شد.

او با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، افزود: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

موسوی گفت: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تاسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

موسوی گفت:با انجام این اقدامات جریان سیلاب روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

او افزود: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر