Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی بامشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد از آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد( شامل شهر مشهد، رضویه وملک اباد) خبر داد و گفت: پس از اتمام رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات اجرایی(در تاریخ ۲۲ فروردین ماه) نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبین به استناد ماده ۵۰ به هیات نظارت ارسال و به استناد ماده ۵۱ کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین آغاز و همه روزه جلسات مربوط تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان مشهد تصریح کرد: ملاک احراز و تایید صلاحیت داوطلبین، استناد به استعلام از مراجع ذی‌ربط در ماده ۴۹ و دارا بودن شرایط مندرج در ماده ۳۰ و۳۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وبه دور از گرایش‌ها وسلائق سیاسی مورد تایید نظام است.

وی افزود: به استناد ماده ۵۱ قانون مذکور بررسی، احراز و تایید صلاحیت افراد طی ۱۴ روز انجام و نتیجه آن در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه به فرمانداری شهرستان اعلام خواهد شد.

بامشکی متذکر شد: افرادی که به نتیجه بررسی صلاحیت در هیات اجرایی و نظارت اعتراض دارند می‌توانند به استناد تبصره یک ماده ۵۳ ظرف ۴ روز به هیات نظارت خراسان رضوی مستقر در استانداری و یا تبصره ۲ به هیات اجرایی مستقر در فرمانداری تسلیم کنند.

گفتنی است؛ چند روز قبل محمدعلی نبی‌پور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در نشست با اصحاب رسانه از  رد صلاحیت ۱۳ درصد از ثبت‌نام کنندگان شوراهای شهر در این استان خبر داد و گفت: بیشترین رد صلاحیت‌ها طبق ماده ۳۳ قانون انتخابات بود که ۳۱۶ نفر از ۴۰۲ رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی طبق بندهای این ماده قانون بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد انتخابات صلاحیت داوطلبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳