Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام آقا ملایی امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در فهرج گفت:حرکت غنی سازی ۶۰ درصدی قبل از دور جدید مذاکرات، حرکت بسیار منطقی وخوبی بود.

او با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی در سال ۵۷ به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه اشاره کرد و افزود:ما از حصر اقتصادی نمی‌ترسیم ما از دخالت نظامی نمی‌ترسیم آن چیزی که ما را می‌ترساند، وابستگی فرهنگی است ما از دانشگاه استعماری می‌ترسیم از دانشگاهی می‌ترسیم که جوان‌های ما را آن طور تربیت کنند که به غرب خدمت کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام آقا ملایی تصریح کرد: ما ازآمریکا و اسرائیل و تحریم نمی‌ترسیم ما ازسند ۲۰۳۰ می‌ترسیم ما از خیانت نفوذی‌ها می‌ترسیم ما از خیانت ابوموسی اشعری‌ها می‌ترسیم ما از این می‌ترسیم بجای اینکه بیایند بنشینند بر اساس فرهنگ ایران اسلامی تربیت بکنند بخواهند فرهنگ منحط غربی را در این کشور ترویج کنند

خطیب جمعه فهرج با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیز سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) وتبریک این دو روز گفت: امروز نیرو‌های مسلح ما نه تنها مایع افتخار ملت عزیز ایران است بلکه مایع افتخار مستضعفین و آزادگان جهان است.

او همچنین با اشاره به حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز بیان داشت این سومین حمله به تاسیسات هسته‌ای احمدی روشن در نطنز است .
آقا ملایی افزود: همچنین گفت باید در مقابل نفوذی‌ها هوشیار باشیم و این انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان نیفتد و باید چشم‌های همیشه بیدار مواظب باشند توطئه‌ها را شناسایی و خنثی کنند  همه ما باید هوشیار بوده و از تاریخ درس بگیریم.

او تاکید کرد: ما به پاتک دشمن پاسخ خواهیم داد و به رژیم صهیونیستی بار‌ها سیلی محکم زده ایم و تاریخ آن‌ها را فراموش نمی‌کند
آقاملایی گفت: دستگاه دیپلماسی و دولت محترم باید روشن کنند پس از حمله خراب کارانه به سایت نطنز تا چه اندازه‌ای جای
ادامه مذاکره باقی مانده است .

امام جمعه فهرج غنی سازی ۶۰ درصدی و نصب هزار سانتریفیوژ را یک حرکت قابل تقدیر و یک پاسخ قاطع و مناسب دانست تا ایران با دست پر بر سر میز مذاکره برود .

او تصریح کرد: برای رسیدن به راهبرد حرف قطعی و مورد مطالبه رهبر انقلاب، منطق عدم عجله باید در سراسر مذاکرات و مواجهات مسئولان خصوصاً مسئولان سیاست خارجی باید حکم فرما باشد و یک صدایی در همه سطوح شنیده و دیده شود در رعایت منطق عجله نکردن، گذشت زمان به نفع ایران است و کشور‌های منطقه و جهان اکنون و پس از امضای سند همکاری ایران و چین، یکی پس از دیگری راه دور زدن تحریم ها را پیدا کرده و برای مبادلات اقتصادی با ایران سبقت خواهند گرفت.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه میدان جنگ نظامی و جنگ اقتصادی فرقی ندارد تصریح کرد: باید هوشیار بوده وغفلت نکنیم.

او با اشاره به اینکه دشمن چهل سال است که میخواهد به این کشور ضربه بزند و نتوانسته، اظهار داشت: مطمئن باشید بعد از این هم نمی‌توانند به ملت ایران ضربه بزنند  چرا که محصول تلاش و ایستادگی چهل ساله اکنون برابر چشم ما است امروز ایران کشوری مستقل، آزاد، مقتدر، با عزت و پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌های گران بها، دارای تاثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب علمی، رکورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن است.

 او گفت:، ما سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیت جوان کار آمد، و بسی ویژگی‌های افتخار آمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت گیری‌های انقلابی و جهادی است.

امام جمعه فهرج همچنین بیان کرد: ایستادگی در مقابل دشمن دستاورد‌های بسیار بزرگی دارد که صد‌ها برابر آن برای ملت‌ها ارزش دارد، اما تسلیم شدن در مقابل دشمن عنود و لجوج و خبیث، جز لگد مال شدن، جز ذلیل شدن، جز بی هویت شدن هیچ اثری ندارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمازجمعه نفوذی ها ترسیم ما امام جمعه جمعه فهرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصلاح طلب هم میهن در گزارشی با عنوان «نگر تا نباشی به جز دادگر» نوشت؛

چند سال پیش که شهرداری مشهد ذوقی به خرج داده بود و تصویرهایی از شاهنامه در و دیوار شهر را آراسته بودند، دستور به زدودن این تصویرها داده شد، گویی که بین این تصویرها و آن‌چه مشهد به آن شهره است، تقابلی وجود دارد. چندین دهه به دلیل همین تصور، توسعه و رسیدگی به آرامگاه فردوسی که یکی از بزرگ‌ترین شاعران و حکیمان ایران است، متوقف بود تا اینکه از مقامات بالاتر حکم به آبادانی آرامگاه فردوسی داده شد.

مقامات استانی و از جمله امام جمعه شال و کلاه کردند و به آرامگاه فردوسی رفتند. اگر اسم این مقامات و فردوسی را کنار هم در موتورهای جست‌وجوگر بنویسید و نتایج را هر چه بالا و پایین کنید، همان چند عکس را خواهید دید. با چنین پیشینه‌ای است که سخنان آیت‌الله علم‌الهدی و استنادش به شاهنامه برای دفاع از اجبار در پوشش با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

علم‌الهدی گفته است: مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود؛ به‌خصوص در تاریخ ایران باستان و انعکاس این فرهنگ را می‌توان در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دید. او هم‌چنین به‌عنوان نمونه بیتی از شاهنامه خوانده است که منیژه خطاب به بیژه گفته است: منیژه منم دخت افراسیاب/برهنه ندیده تنم آفتاب

این سخن که زنان ایرانی براساس آن‌چه به ما رسیده، پوششی برای موی سر داشته‌اند یا چیزی شبیه چادر حتی، نادرست نیست. حتی این سخن که در شاهنامه‌ی فردوسی پاکدامنی و شرم از ویژگی‌های مثبت زنان و البته مردان شمرده می‌شود، هم بی‌راه نیست، هرچند تعریف پاکدامنی در نگاه حکیم توس و امام جمعه مشهد متفاوت است، اما بیتی که آقای علم‌الهدی به آن ارجاع داده، ربطی به زنان ایران ندارد. افراسیاب شاه توران است و منیژه دختری تورانی است نه ایرانی. این به خودی خود ایرادی در استدلال امام جمعه به حساب نمی‌آید و می‌تواند بگوید که حکیم خصلت نیکو را حتی در دشمن ستوده است. ماجرا از اینجا جالب می‌شود که بدانیم این بیت را منیژه کی خوانده است و اصلاً ارتباطی به پوشش سر دارد یا نه؟

منیژه دل‌بسته‌ی بیژن شاهزاده‌ی ایرانی می‌شود و -به زبان امروزی- او را چیزخور کرده بی‌هوش به شبستان خود می‌آورد و همه‌ی این اتفاقات بدون اجازه‌ی والدین و بدون پیمان زناشویی -که از قضا در ایران باستان هم مرسوم بوده- رخ می‌دهد. بیژن در قصر او به هوش می‌آید و باقی قضایا و منیژه در چنین لحظات احساسی درباره‌ی اهمیت چیزی که به بیژن عرضه می‌کند این بیت را به زبان می‌آورد که تا به حال چنین بوده، اما بعدش را می‌توان در شاهنامه خواند.

البته اگر مشاوران امام جمعه با شاهنامه به از این بودند که هستند، بیت‌هایی می‌توانستند پیدا کنند که به کارشان بیاید، مثلاً آنجا که شیرین می‌گوید:

به سه چیز باشد زنان را بهی/ که باشند زیبای گاه مهی/ یکی آنک با شرم و با خواسته است/ که جفتش بدو خانه آراسته است/ دگر آن‌ که فرخ پسر زاید او/ ز شوی خجسته بیافزاید او/ سه دیگر که بالا و رویش بود/ به پوشیدگی نیز مویش بود

این ابیات به روشنی از پوشیدگی موها می‌گوید، درحالی‌که در بیت استنادی امام‌جمعه‌ی مشهد، تفاوت برهنگی و نداشتن پوشش سرنادیده گرفته است. این مغالطه در سخنان بسیاری دیگر از مقامات هم دیده می‌شود. نداشتن پوشش سر با برهنگی هم‌معنا نیست. با این حال هم‌چنان که در بیت انتخابی امام جمعه مشهد و این ابیات می‌بینیم هیچ‌کدام توصیه‌ی فردوسی نیست و سخنان شخصیت‌های شاهنامه است. شاهنامه مثل هر متن کهن ادبی در کنار ارزش‌های ادبی و زیباشناختی و روایی خود، مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی زمانه‌ی خود را منتقل می‌کند که به دنیایی دیگر تعلق دارند، چنان‌که در همین بیت‌های بالا پسرزا بودن جزو ارزش‌هایی شمرده شده است.

در شاهنامه زنان برجسته‌ای نقش‌آفرینی کرده‌اند که الگوی زن مطلوب امام جمعه مشهد نمی‌توانند باشند. برخی از زنان برجسته‌ی شاهنامه مثل منیژه در طلب معشوق در انتظار خواستاری و خواستگاری او نمانده‌اند و از جمله‌ی آنان تهمینه است مادر سهراب که در شاهنامه زنی ستوده است و تنها یک شب هم‌خواب رستم بوده است. رودابه مادر رستم نیز در راه دادن زال به قصرش از موی خویش کمندی بافته و انداخته و بعد هم که ماجرا در شاهنامه روشن است.

در این میان داستان گردآفرید اگرچه متفاوت است، اما در کنشگری از روابط خصوصی پیش‌تر رفته و اگر روی و موی پوشیده به این خاطر است که شناخته نشود و آنجا که روی و موی گشاده به قصد فریب دشمن است:

رها شد ز بند زره موی اوی/ در افشان چو خورشید شد روی اوی/ بدانست سهراب کو دختر است/ سر و موی او از در و افسر است

درست است که فکر می‌کنم شاهنامه ارزش‌های جهانی دیگر را منتقل می‌کند و چنین استناداتی به آن راه به جایی نمی‌برد، اما به نظرم از قضا در شاهنامه برای صاحبان مقام و قدرت توصیه‌هایی شایسته‌تر می‌توان یافت، مضمون‌هایی که بارها تکرار شده است. یکی از این مضمون‌ها دادگری است. دادگر در شاهنامه هم‌صفت خداوند است که جای نام نشسته است و هم وظیفه‌ی صاحب قدرت. فردوسی می‌گوید، پادشاهی که دادگر باشد، نیازی به فریادرس ندارد: کجا پادشا دادگر بود و بس/ نیازش نیاید به فریادرس

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902919

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت