Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، در این مطالعه، محققان کلینیک سینسیناتی آمریکا، سابقه سلامت ۱۱۲۸ بیمار کرونایی را بررسی کردند.

«آنجلیکو مندی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ذرات معلق در هوا بسیار کوچک هستند، به حدی که می‌توانند به عمق ریه‌ها برسند، آنها به خون وارد می‌شوند و همچنین بر سیستم‌های دیگر اعضا تأثیر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی هوا در نتیجه انتشار دود از خودروها، کارخانه‌ها یا منابع دیگر، تولید کننده ذرات معلق است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما مشاهده کردیم افرادی که از قبل مبتلا به آسم و بیماری انسداد مزمن ریوی هستند، وقتی در معرض میزان بیشتری از ذرات معلق باشند، بیشتر دچار کووید ۱۹ شدید شده، به حدی که در بیمارستان بستری می‌شوند.»

محققان دریافتند که افزایش یک واحدی در ذرات معلق ۲.۵ با ۶۰٪ احتمال بیشتر بستری بیماران کرونایی مبتلا به بیماری تنفسی از قبل موجود همراه است. برای بیماران بدون بیماری تنفسی، هیچ ارتباطی مشاهده نشد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آسم آلودگی هوا ذرات معلق بیماری تنفسی ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟