Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، یک مقام اروپایی روز جمعه گفت: فکر می‌کنم که دو هیات مربوطه به وطن‌شان بازمی‌گردند تا دستورالعمل‌های دقیق‌تری دریافت کنند و سپس مذاکرات از سر گرفته می‌شوند. من از تاریخ این مسئله اطلاعی ندارم.

مذاکرات وین ظهر امروز در حالی از سرگرفته شد که دو واقعه بر این مذاکرات سایه انداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رفت انفجار و خرابکاری رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز این مذاکرات را منحرف کند و به توقف بکشاند؛ در آن سو ایران در پی این خرابکاری اعلام کرد که غنی سازی ۶۰ درصدی را کلید خواهد زد و بامداد امروز به اولین محصول غنی سازی ۶۰ درصدی دست یافت.  علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت چهارشنبه دستور راه اندازی ٦٠ درصد را دادیم و آخر وقت پنجشنبه محصول ٦٠ درصد را گرفتیم. الان ٩ گرم در ساعت محصول می گیریم.  چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. هم در حال تولید ٦٠ درصد و ٢٠ درصد هستیم.

ایران به اورانیوم ۶۰ درصدی رسید

در دور قبلی مذاکرات که روز پنج شنبه برگزار شد سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نشست را بسیار جدی و چالشی خواند و گفت: اروپایی‌ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند. عراقچی گفت: قرار شد گروه‌های کاری در حوزه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کار خودشان را امروز بعدازظهر از سر بگیرند. همه توافق داشتند وارد کار جدی و عملی شویم و مجموعه تحریم‌هایی که آمریکا باید بردارد لیست شود و مجموعه اقداماتی که ایران باید انجام دهد نیز لیست شود و توافق درباره آن صورت گیرد و اجرایی شود.

عراقچی: لیست‌ها در حال آماده شدن است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، پنج شب در یادداشتی در اینستاگرام با تأکید بر اینکه امروز از مذاکره برای مذاکره، با جدیت امتناع خواهیم کرد، از مخالفان داخلی مذاکره خواست آرزوی تعویق مذاکرات تا انتخابات را کنار بگذارند و نوشت: زمان و مدت مذاکره را تنها منافع ملی و نه فرصت‌های تبلیغاتی و مبارزات انتخاباتی تعیین می‌کند.

با این حال در ادامه رایزنی‌های تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین، امروز دیداری سه‌جانبه میان رؤسای هیأت‌های ایران، چین و روسیه در محل اقامت عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران برگزار شد.

همچنین گفت‌وگوها و بحث‌های فنی میان طرف‌ها در حوزه‌های تحریم و هسته‌ای کماکان در سطوح مختلف در جریان است.

به این ترتیب  اخبار منتشرشده مبنی بر تصمیم تیم‌های مذاکره‌کننده برای قطع گفتگوها و بازگشت به پایتخت‌ها صحیح نیست و گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد

کد خبر 595435 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام سيد عباس عراقچي تحریم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام سيد عباس عراقچي تحریم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم