Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:33:01 GMT

آیا بدن شما ویتامین D کافی دریافت می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۳۲۲

آیا بدن شما ویتامین D کافی دریافت می‌کند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ویتامین D خاص و منحصر به فرد است و دلیل آن هم این است که این ویتامین می‌تواند هم از طریق غذا و هم از طریق قرارگرفتن در معرض نورخورشید در بدن تولید شود، اما با وجود این، خیلی از افراد با کمبود آن مواجه هستند و دلیلش این است که این ویتامین در خیلی از غذا‌ها یافت نمی‌شود و نورخورشید هم منبع قابل اطمینانی برای هر فردی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل موثر در جذب ویتامین D
برای این که پوست قادر به تولید این ویتامین شود، عوامل بسیاری بر آن تاثیر می‌گذارد، از جمله فصل، موقعیت زمانی، عرض جغرافیایی، آلودگی هوا، استفاده از کرم ضدآفتاب، قرارگرفتن قسمت‌هایی از بدن در مقابل نور آفتاب، رنگ پوست و سن فرد. بعضی از متخصصان بیماری‌های پوست توصیه می‌کنند برای دریافت این ویتامین به جای این که در معرض خطر اشعه‌های مضر نورخورشید قرار بگیرید این ویتامین را از طریق غذا و مکمل‌های غذایی دریافت و از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

تشخیص کمبود ویتامین D با ۸ نشانه عجیب!

نقش ویتامین D
ویتامین D همراه با کلسیم به پیشگیری از پوکی استخوان در افراد کمک می‌کند. بدون ویتامین D کافی، استخوان‌ها شکننده و ضعیف و خورد می‌شوند. بیشترین جذب این ویتامین از کلسیم از طریق روده هاست که برای ساختن و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها به کار می‌رود.

بهترین منابع ویتامین D
نور خورشید یک منبع عالی ویتامین D است، اما باید بدانید چه مقدار ویتامین D که از نور خورشید به‌دست می‌آورید، مفید است چرا که قرارگرفتن بیش از حد در معرض نورخورشید ممکن است خطر سرطان پوست را هم به دنبال داشته باشد. غنی‌ترین منابع غذایی ویتامین D، روغن کبد ماهی، ماهی‌های سالمون، ساردین، قزل آلا، کنسرو تن ماهی، لبنیات، تخم مرغ، غلات، قارچ‌ها و جگر گاو هستند.

عوارض مصرف زیاد ویتامین D
ویتامین D از ویتامین‌های محلول در چربی است که قابلیت ذخیره شدن در بدن را دارد و مانند ویتامین‌های محلول در آب به راحتی دفع نمی‌شود. در صورت مصرف بیش از حد این ویتامین این احتمال وجود دارد که فرد دچار عوارضی از جمله رسوب کلسیم در کلیه ها، درد‌های استخوانی و یبوست شود و دیگر عوارض را هم برای وی به دنبال داشته باشد. تنها راه تشخیص کمبود ویتامین D آزمایش خون است و از این طریق می‌توانید از مقدار این ویتامین در بدن خود مطلع شوید.

منبع:روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویتامین d کمبود ویتامین d انواع ویتامین ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • لاتزیو ۲ (۲) - (۳) ۱ یوونتوس/ یک گل برای صعود به فینال کافی بود + فیلم
  • سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم