Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:09:36 GMT

واکنش نماینده مجلس به انتخاباتی کردن مذاکرات

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۴۸۷

واکنش نماینده مجلس به انتخاباتی کردن مذاکرات

خبرگزاری فارس: عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین و در واکنش به اظهارات رئیس جمهور و  وزیر امور خارجه و انتخاباتی کردن موضوع مذاکرات و لغو تحریم‌ها اظهار داشت: مذاکرات می‌تواند سازنده یا فرسایشی باشد؛ در حال حاضر شاهد آن هستیم که در برگزاری کمیسیون مشترک برجام، طرف‌های غربی ما تلاش می‌کنند تا مذاکره در فضای تهدید، تحریم، جاسوسی و خرابکاری پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود این تهدیدات، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که «اقدام در برابر اقدام» به عنوان یک دستورالعمل و چارچوب رفتاری در مذاکره و توافق برایش اهمیت دارد.

مذاکره فرسایشی در دستور کار مقابل است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هنگامی که غربی‌ها عملاً به تضمین‌هایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند و آمریکا نیز از برجام بهره برد و سپس آن را ترک کرد، امروز هم در جریان مذاکرات طوری رفتار می‌شود که سخنگوی کاخ سفید می‌گوید «روندی طولانی در پیش خواهیم داشت»؛ در چنین حالتی که طرف‌های مقابل ما پیش‌بینی طولانی بودن مذاکرات را می‌کنند و برخی کشورهای خاص عربی نیز در وین حاضر می‌شوند تا بر جریان مذاکرات اثرگذار شوند، کاملا مشخص است که مذاکره فرسایشی در دستور کار مقابل است.

مقتدایی با بیان اینکه منافع ملت ما در پرهیز از این مدل مذاکره است، اظهار داشت: در حال حاضر ما مذاکره برای لغو کامل تحریم‌ها را مدنظر داریم؛ در چنین حالتی در پایان مذاکره، یا تحریم‌ها لغو می‌شود که این همان خواسته مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و البته باید لغو تحریم‌ها به صورت دقیق و عملی راستی‌آزمایی شود و یا تحریم‌ها باقی می‌ماند که در این صورت مذاکرات باید خاتمه یافته تلقی شود.

«التماس مذاکره» از سوی جریان غرب‌زده/ غنی‌سازی ۶۰%​ تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند

وی با بیان اینکه این حرف بسیار تحقیرآمیز است که آزادسازی بخشی از پول ایران بدون لغو تحریم‌ها صورت گیرد، تصریح کرد: در داخل، جریان غرب‌زده التماس مذاکره را در دستور کار دارند و این به هیچ عنوان به نفع مردم و کشور نیست؛ از طرف دیگر، مباحث داخلی مانند انتخابات نباید اسیر دادوستدهای برون‌مرزی شود که این هم برای کشور آسیب‌زاست و هم برای کسانی که وارد گود انتخابات می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس شرایطی که فراهم شده جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی ۶۰ درصدی را آغاز کرده و این در راستای حفظ حقوق ملت ایران در ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام است و به دنبال آن هستیم که از تهدید پیش‌ آمده، فرصت بسازیم و نیازهای کشور را در حوزه پزشکی تأمین کنیم.

متقدایی ادامه داد: اینکه اروپایی‌ها مجدداً‌ و در خلال مذاکرات به وضع تحریم‌های جدید به بهانه‌های حقوق بشری روی آورده‌اند و حادثه تروریستی نطنز نیز رخ داده است، نشان می‌دهد که بیش از هر زمان دیگر کشور نیازمند قطع امید از بیگانگان پرمدعا و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: عباس مقتدایی مذاکرات ایران و ۱ ۴ لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی