Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:05:01 GMT

کمیته امداد آذربایجان‌شرقی رتبه سوم کشوری را در اشتغالزایی کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۳۵۰

کمیته امداد آذربایجان‌شرقی رتبه سوم کشوری را در اشتغالزایی کسب کرد

‍‍‍‍‍‍

محمد کلامی روز شنبه در گفت  و گو با ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد بر این باور است که خروج از فقر در صورتی اتفاق می افتد که شاخص‌های اقتصادی را در کنار شاخص های فرهنگی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه هرچند توزیع کالا در مقطعی لازم است اما تنها توسل به این شیوه نه تنها فقر را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب ایجاد تنبلی شده و فقر را به یک امر عادی تبدیل می‌کند، افزود: بنابراین باید روی آموزش و مهارت آموزی جامعه هدف و مددجویان وقت بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلامی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز برنامه خودکفایی را مدنظر قرار داریم که همه ساله در اول سال مددجویانی که توان کار کردن داشته باشند را شناسایی کرده و با مشاوره و آموزش های شغلی و بعد با سه حالت کاریابی، راهبری شغلی و ایجاد اشتغال آنها را وارد عرصه تولید و اشتغال می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال قبل دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال بودیم، افزود: حدود ۱۱ هزار نفر را کارگماری کرده و رتبه سوم کشوری را در این زمینه کسب کردیم البته این رتبه با توجه به تعداد خانوار تحت پوشش در کشور که رتبه ۱۲ است،  رتبه بسیار خوبی محسوب می شود.

کلامی ادامه داد: امسال هم وام‌های تبصره ۱۶ از ۲۷۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و پیش بینی ایجاد ۱۸ الی ۱۹ هزار شغل برای سال ۱۴۰۰ را داریم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فقر بین نسلی، کمیته امداد توجه ویژه‌ای روی تحصیل فرزندان تحت پوشش انجام داده است و در این راستا سال قبل هزینه زیادی برای تحصیلی فرزندان کردیم که در نتیجه ۲۲ نفر در کنکور رتبه زیر هزار را کسب کردند و امسال نیز با چهار موسسه برتر کلاس های کنکور قرارداد بستیم و برای هر دانش آموز پیش دانشگاهی بسته‌های کتاب یک میلیون تومانی را خریداری کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم رتبه زیر هزارمان به ۵۰ نفر برسد.

کلامی ادامه داد: همچنین تعدادی از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد در رشته‌های پزشکی تبریز پذیرفته شدند و در کنار آموزش تحصیلی سعی کردیم تعداد حامیان این افراد را نیز افزایش دهیم.

وی گفت: سرانه ایتام به ۶۰۰ هزار تومان در ماه و فرزندان محسن نیز به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است که سعی می کنیم سرانه فرزندان ایتام را به ۸۰۰ هزار تومان در ماه برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ درصد شهریه های دانشگاه های آزاد و پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی را پرداخت می کنیم همچنین کانون‌ها آموزشی نیز کلاس های مهارتی از جمله نقاشی، عکاسی، خبرنگاری، قرآن را برای دانش آموزان جامعه هدف آموزش می‌دهند تا فقر بین نسلی را در امداد قطع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی مسکن را مهم ترین عامل قطع ریشه فقر در بین جامعه هدف عنوان کرد و گفت: سال قبل روزانه ۱۶۶ مسکن ساختیم وئ در مجموع ۱۹۷۹ مسکن ساخته شده و ۲۲۲ مسکن نیز تعمیر شده است.

وی ادامه داد: برای سال جاری نیز ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با همکاری استانداری  را در دست داریم که تا تیر ماه به بهره برداری می رسد و حدود هزار مسکن را نیز با بنیاد مستضعفان در مناطق محروم می سازیم و علاوه بر آن سهمیه ابلاغی که ساخت سه هزار و  ۵۰۰ مسکن در استان را  در دست داریم.

کلامی، داشتن مسکن مناسب را در هویت بخشی خانواده های تحت پوشش بسیار موثر دانست و گفت: در کنار مسکن خوب می توانیم به سادگی مشاغل خانگی برای این ها ایجاد کنیم تا منبع درآمد پایداری برای این افراد باشد به همین منظور امسال در کنار ساخت، تعمیر مسکن نیز افزون بر هفت هزار واحد  را در دست داریم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر کمیته امداد گفت: کرونا کمیته امداد را از جهات مختلف درگیر کرد که یکی از بعد اجتماعی در کنار مشکلات اقتصادی بود و در کنار اینها مشکلات بهداشتی نیز ما را تحت تاثیر قرار داد.

کلامی افزود: ۱۵ هزار خانوار جدید نیز از سال گذشته جذب کمیته امداد شدند و تمام خدمات را نیز دریافت می کنند و بیش از ۵ میلیارد تومان وام کارگشایی برای ودیعه مسکن در این زمینه پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به تولید و تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای جامعه هدف که بیشتر آنها افراد سالمند یا بیمار صعب العلاج هستند، گفت: ۱۴ میلیارد تومان برای هزینه‌های بهداشتی جامعه هدف از سال گذشته تاکنون هزینه کردیم و ۶۰ میلیون تومان نیز در طول این هفته برای توزیع ماست هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ابتلا و مرگ و میر نسبت به متوسط استانی در بین جامعه هدف ما بسیار پایین است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودمان را در مقابل طبقات جامعه مسوول می دانیم، اظهار کرد: چند مورد سمپاشی محلات و منازل را از زمان شیوع کرونا تاکنون انجام داده ایم که بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

کلامی تکیه بر کمک های مردمی را یکی از نقاط مثبت کمیته امداد عنوان کرد و گفت: سال های گذشته کمک‌های مردمی ۱۸۷ میلیارد تومان بود که که در سال ۹۹ به بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان رسید و این دست امداد را در خدمت رسانی باز گذاشت.

وی گفت: بودجه سال ۹۵، ۴۰ به ۶۰ بود یعنی ۴۰ درصد آن مردمی و ۶۰ درصد آن دولتی بود که الان ۸۰ درصد بودجه ما متکی بر کمک های مردمی و ۲۰ درصد دولتی است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر مهارت آموزی افراد توانمند و فرزندان خانواده های تحت پوشش خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی آموزش دیدند و امسال نیز ۱۹ هزار نفر آموزش مهارتی طی می کنند.

کلامی از افزایش ۴۰ درصدی ازدواج در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۰۰ سری جهیزیه به خانواده های تحت پوشش اهدا شد و طبق برنامه امسال این میزان را به سه هزار سری جهیزیه ارتقا می‌دهیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی تبریز کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی اخبار کنکور مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی میلیارد تومان جامعه هدف سال گذشته تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارتند از: حذف مجوز‌های کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد یا صدور بدون شکایت، رد یا صدور بدون تأخیر، اتصال کامل به درگاه ملی مجوز‌های کشور و ارائه کامل مجوز‌ها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه