Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:24:27 GMT

پیام جدید سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۵۰۸

پیام جدید سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد آنلاین، چهارمین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش دینی به صورت مجازی برگزار شد. در این کنگره پیام سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات نیز قرائت گشت. در بخشی از این پیام آمده است:

زنان که بیش از نیمی از جمعیت کشور و ملتند به دلایل و اسباب تاریخی و اجتماعی و کژتابی‌های فرهنگی و ذهنی دارای مشکلات مضاعف‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها گفته‌ام و تکرار می‌کنم که برای جامعه ما و جوامعی مانند ما بلکه به یک معنی برای بشریت و تاریخ استبداد و استبداد زدگی عامل نگونساری بوده است.

نمی توان انتخابات به هر شکل و شیوه را عین مردم سالاری دانست.

شرکت یا عدم شرکت مردم در انتخابات امری نیست که صرفاً با توصیه و نصیحت یا امر و نهی محقق شود بلکه باید زمینه‌های عینی آن فراهم آید.

مردم آگاه و رشید نیاز به قیم ندارند.

نظارت بر آن (انتخابات) که امری لازم است به هیچ وجه نباید منافی حق انتخاب مردم و به صورت اعمال قیمومیت بر آنان باشد.

وقتی مردم انتخاب کردند باید مطمئن باشند که خواسته‌های آنها قابل تحقق است.

با این که علی الظاهر همه خیرخواهان از نسل نظام تا بخش‌های فرودین آن می‌خواهند که انتخابات پرشور و پررونق برگزار شود و بر آن نیز تاکید می‌شود متاسفانه فشارهایی هست که در عمل تحقق این خواست را دشوار یا منتفی می‌کند.

فعلاً در مورد انتخابات شوراها اولاً عدم استقبال از نامزدی در انتخابات که در پاره‌ای موارد حتی تعداد نامزدها برابر تعداد اعضای شورا نیست نشانه روشنی است بر دلسردی جامع هم در رای دهندگان و هم رای گیرندگان.

ترکیب هیات های اجرایی و نیز گزارش هایی که بعض از مراکز دولتی اطلاعاتی درباره افراد می‌دهند نگرانی را نسبت به حذف گسترده در همین مراحل اولیه بیشتر می کند.

دولت محترم اگر نه صددرصد می‌توانست و می‌تواند به گونه‌ای دیگر عمل کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات انتخابات ریاست جمهوری مردم مشارکت در انتخابات گروه های شغلی سایت غنی سازی نطنز ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز چهارم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد

به نقل از اتلتیک اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا نوامبر سال ۲۰۲۲ به این تیم پیوست و تاکنون با این تیم نتایج خوبی کرده است و به همین دلیل مدیران استون ویلا قرارداد او را تا سال ۲۰۲۷ تمدید کردند.

پیش از این، از اونای امری به عنوان یکی از گزینه‌های بایرن‌مونیخ و جانشینی توماس توخل در این تیم یاد کرده بودند. بارسلونا نیز به این مربی ۵۲ ساله علاقمند بود.

استون‌ویلا در حال حاضر با ۶۶ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد و درصدد کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپاست و شنبه‌آینده در دیداری خانگی به مصاف چلسی می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد