Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@18:36:38 GMT

رونمایی از کاندیدای حزب اصلاح طلب در انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۸۶۰

 احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان در تشریح فعالیت‌های حزب متبوعش «همبستگی دانش آموختگان»  گفت: حزب ما عضو جبهه اصلاحات ایران است و قطعاً در همان قالب اقدام می‌کنیم؛ از همین رو  در بحث‌هایی که در آنجا صورت می‌گیرد مشارکت داریم. در جبهه اصلاحات ایران تا حدودی ساز و کار مشخص و طراحی شده است  و  تقریباً در جلسه بعد نهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که البته هر حزبی حق دارد کارهای انتخاباتی خودش را هم پیگیری کند، اظهار داشت: در این که احزاب جداگانه بخواهند فعالیت داشته باشند، ستاد انتخاباتی برای خودش تشکیل دهد و بر روی مصادیق کار کند و افراد شایسته را انتخاب کند شکی نیست. از همین رو حزب همبستگی دانش آموختگان، از ماه‌ها قبل بر روی افراد بررسی‌های لازم را انجام داد و با توجه به این که راهبرد اصلی اصلاح ‌طلبان انتخاب یک نامزد با شناسنامه اصلاح‌طلبی بود ما سعی کردیم فردی را انتخاب کنیم که از این ویژگی برخورداد باشد.

شریف یادآور شد: از اول هم اعتقاد ما این بود که یک کاندیدا با شناسنامه اصلاح طلبی داشته باشیم چرا که متاسفانه ائتلاف ناموفقی را از سال ۹۲ پشت سر گذاشتیم؛ مخصوصاً در دور دوم دولت در سال ۹۶ به این نتیجه رسیدیم که دولت ائتلافی آنچنان سر انجام خوبی ندارد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان افزود:  گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم؛ آن چیزی که برای ما مهم بوده و هست این است که افراد باید از سوابق کافی در امور مدیریت کلان و از فرآیند قانون گذاری مطلع باشند، بنابراین کسی که عضو پارلمان باشد و کمیسیون‌ها را بشناسد بسیار راحت‌تر می‌تواند در تهیه لوایح کمک و این مسیر را خودش مدیریت کند؛ از همین رو پس از مدت‌ها بررسی  در حزب، ما به آقای پزشکیان رسیدیم زیرا ایشان هم در بُعد اجرایی در زمان اصلاحات در سطح معاون وزیر فعالیت کرده است و در مجلس هم چهار دوره نماینده  بوده و در دوره قبلی حتی تا نایب‌رئیسی هم ارتقا پیدا کرد و در سطح بالای مجلس مدیریت کرد و از روند قانون گذاری شناخت کافی دارد.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان از سوی دیگر مدریک فوق تخصص قلب دارد و کادر درمان بین مردم ما  محبوبیت  زیادی دارد. نکته دیگر این که ایشان  ساده زیست  هستند و نه خودشان و نه هیچ‌یک از افراد خانواه ایشان مشکلات مالی ندارند. مورد بعدی در مورد آقای پزشکیان  این است که پایگاه رای خوبی بین افراد آذری و کرد زبان دارد و بارها مشاهده کردیم از حقوق اقوام در مجلس دفاع کرده است؛ از سوی دیگر برآورد ما از استان‌های مختلف این است که ایشان محبوبیت بالایی دارند؛ البته  در کنار این‌ها ما تابع نظر نهایی جبهه اصلاحات هستیم.

شریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود اصلاح طلبان اجماعی بر روی کاندیداتوری سید حسن خمینی داشته‌اند؛ حال با تصمیم ایشان مبنی بر عدم حضور با توجه به توصیه رهبر انقلاب، آیا کاندیدای شما می‌تواند مورد وثوق جبهه اصلاحات باشد یا خیر، گفت: نزدیک یک سال است که اصلاح‌طلبان در قالب شورای هماهنگی و جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند؛ البته کمیته سیاسی شورای هماهنگی ۶ ماه به طور مداوم در مورد راهبردها کار کرد تا این راهبردها تصویب و نهایی شده تا منجر به به یک ساز و کار  شود.

وی ادامه داد: در این مدت هیچ بحثی در مورد آقای سیدحسن خمینی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است و ما وارد مصادیق نشدیم زیرا سازوکار نهایی نشده است و به هیچ عنوان حرفی نیامد که ایشان می‌خواهد کاندیدا شود یا خیر اما اینکه کاندیدای ما چقدر ممکن است مورد اقبال قرار گیرد، بسته به نظر اعضا است؛ ما هم نظرمان این است که اگر کاندیدایی قوی‌تر از آقای پزشکیان وجود دارد حتماً کاندیدای نهایی او باید باشد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان بیان کرد: هر حزب و جریانی می‌تواند کاندیدای حزب خودش را مطرح کند اما با نشانه‌ها و علائمی که وجود دارد و کاندیداهایی که تا امروز حضور پیدا کرده‌اند، آقای پزشکیان می‌تواند یکی از کاندیداهای اصلی جریان اصلاح طلب باشد.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که آقای پزشکیان اولین بار در دفتر حزب ما اعلام کاندیداتوری کردند، تا امروز ۴ جلسه چند ساعته با ایشان برگزار کردیم و صحبت‌هایی را با ایشان داشتیم و گفتند که به صورت جدی می‌خواهم به انتخابات ورود کنم؛ مطمئنا اقشار مختلف مردم هم از ایشان حمایت می‌کنند.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران