Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:10:02 GMT

مهمترین رویداد خبری هفته گذشته شمال استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۱۹۱۰

مهمترین رویداد خبری هفته گذشته شمال استان اصفهان

صنعت هسته‌ای ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد، مدیران کاشان پیگیر تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی باشند،  ‍۵۴۷ نفر در انتخابات شوراهای روستا در اردستان نام‌نویسی کردند، ۵۲۳ نفر داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای روستا در کاشان شدند، از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ نطنز کذب است و هدف خرابکاری نطنز انفعال ایران در مذاکرات است از دیگر خبرهای مهم هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع ۳۱ کانون ابتلای به سالک در اردستان نیازمند توجه ویژه است

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان اردستان گفت: رفع ۳۱ کانون اصلی و فرعی ابتلای به بیماری سالک در این شهرستان نیازمند تدابیر ویژه از سوی نهادهای مربوط است. 

حسن ذبیحی در نشست کارگروه سلامت این شهرستان افزود: سال گذشته از مجموع ۱۳۰ نفر مبتلایان به بیماری سالک در این شهرستان ۵۴ مورد در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد و بقیه در روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه شمار مبتلایان سالک‌ این شهرستان در سال ۱۳۹۹ ‌نسبت به سال ۱۳۹۸ با افزایش چشمگیر مواجه شد، افزود: این افراد در شهرستان پراکنده هستند، اما بیشترین مبتلایان مربوط به دهستان‌های گرمسیر از توابع بخش مهاباد و ریگستان از توابع بخش زواره در حاشیه کویر مرکزی است.

وی تصریح کرد: شمار مبتلایان سالک در سال ۹۸ افزون بر ۹۸ نفر بود که‌ این موضوع در سال ۹۹ سیر صعودی به همراه داشت و ۲۰ نفر تبعه افغانستان نیز مبتلا شدند.

حادثه در نطنز/ حال سخنگوی سازمان انرژی اتمی مساعد است

استفاده از کلاه ایمنی مانع بروز آسیب جدی به بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حادثه‌ای‌ در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) شد.

طبق بررسی‌های خبرنگار ایرنا، کمالوندی روز یکشنبه حین بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن از ارتفاع چند متری  سقوط کرده و دچار شکستگی‌های سطحی از ناحیه پا و سر است.

وی پس از بروز حادثه به یکی از بیمارستان‌های کاشان منتقل شده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته است.

منابع بیمارستانی به خبرنگار ایرنا گفتند: در این حادثه آسیب جدی به سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد نشده اما باید ۴۸ ساعت تحت مراقبت باشد.

کمالوندی: صنعت هسته‌ای ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه تروریستی مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) گفت: صنعت هسته‌ای آنقدر عمق و نفوذ دارد و بیدی نیست که با این بادها بلرزد؛ قطعا ما در این صنعت پیروز هستیم.

بهروز کمالوندی که به دلیل سقوط از ارتفاع در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن(نطنز) در بیمارستان کاشان بستری است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نبرد ما در صنعت هسته‌ای کشور ادامه دارد و با استقامت در این عرصه به پیروزی دست خواهیم یافت.

افزون بر ۲۹۳ کیلوگرم ‌تریاک در اردستان کشف شد

فرمانده انتظامی اردستان از کشف ۲۹۳ کیلو و ۸۵۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده به خبرنگاران گفت: در پی خبری مبنی بر قصد حمل محموله مواد مخدر با یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار کاشی و سرامیک در محور ترانزیت اردستان که از شهرهای جنوبی به سمت پایتخت در حال حرکت بود مراتب به تمامی یگان‌های انتظامی تابعه شهرستان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این راستا، ماموران پلیس با همکاری ماموران اداره عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان کامیون یادشده را با یک نفر سرنشین متوقف و به یگان انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی اردستان اظهار داشت: ماموران در بازرسی از کامیون مقدار ۲۹۳ کیلو  و ۸۵۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

مدیران بر پایه نهج‌البلاغه باید ساده‌زیست باشند

استادیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان گفت: مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف بر پایه کلام امیرالمومنین (ع) در خطبه قاصعه نهج‌البلاغه باید با رعایت قواعد زیست مردم‌مدار، ساده‌زیست و زاهد باشند.

حمیدرضا فهیمی‌تبار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری خطبه قاصعه نهج‌البلاغه مربوط به دیدار حضرت موسی (ص) و هارون با فرعون مبنی بر اینکه "آن ۲ در حالی که پشمینه پوشیده بودند و عصا در دست داشتند، بر فرعون وارد شدند و به او گفتند که اگر تسلیم آیین موسی شود حکومت و قدرت او ادامه می یابد." افزود: بر پایه این خطبه نهج‌البلاغه رهبران دینی به جای تکیه بر ترساندن مردم از راه جلال و جبروت مادی و به رخ کشیدن قدرت مادی، سلوکشان همواره بر ساده‌زیستی و زهد استوار بوده است و پیامبران با ندارم و بی‌نیازم و نه با خانه و باغ و اسب و نوکر چشم‌ها را پرکرده‌اند.

مدرس علوم قرآنی و حدیث تاکید کرد: مولا امیرالمومنین (ع) همچنین در خطبه دهاقین که عده‌ای کشاورز ایرانی به رسم ایرانی‌ها برای استقبال جلوی آن حضرت شروع به دویدن کردند فرمودند که با این کار خودتان را حقیر و پست می‌کنید و با این رفتار به استقبال شونده سود نمی‌رسد.

فهیمی ‌تبار اظهار داشت: با توجه به این ۲ نقل از نهج‌البلاغه که یکی حکایت کلام حضرت و دیگری حکایت رفتار او است می‌توان تعداد زیادی از استقبال‌های پرشور امروزی از رهبران دینی و سیاسی مسلمانان به ویژه شیعیان را زیر سووال برد و آن را خلاف کرامت انسانی و چنین و چنان مبلمان سران دین و حکومت را خلاف اخلاق دانست.

مدیران کاشان پیگیر تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی باشند

فرماندار ویژه کاشان گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ضروری است و مدیران مرتبط در دستگاه‌های اجرایی کاشان باید پیگیر تسریع در تحقق این مهم از طریق مدیران استانی باشند.

علی‌اکبر مرتضایی در نشست بررسی مشکلات و رفع موانع منطقه ویژه اقتصادی کاشان افزود: برای تحقق اهداف منطقه ویژه اقتصادی کاشان برخی از توافق‌ها در سطح استان صورت گرفته که عملی شدن آنها نیازمند پیگیری مدیران شهرستان است.

وی با تاکید بر انجام پیگیری‌های لازم برای جانمایی گمرک در منطقه ویژه اقتصادی کاشان افزود: بر پایه بررسی‌های انجام شده ظرفیت‌های مشخص شده برای ایجاد برخی از زیرساخت‌های دیگر مانند برق و گاز در این منطقه کافی نیست و مدیران اداره‌های برق و گاز کاشان باید پیگیری‌های لازم را برای اختصاص ظرفیت‌های بیشتر انجام دهند.

 ‍۵۴۷ نفر در انتخابات شوراهای روستا در اردستان نام‌نویسی کردند

فرماندار اردستان گفت: ۵۴۷ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در سه بخش تابعه این شهرستان نام‌نویسی کردند.

حمیدرضا تاملی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۵۴۷ نفر داوطلب ثبت نام شده، ۲۴۵ نفردر بخش مرکزی، ۱۶۹ نفر بخش زواره و ۱۳۳نفر در بخش مهاباد ثبت‌نام کرده اند.

وی تصریح کرد: داوطلبان بعد از طی مراحل قانونی بررسی صلاحیت در هیات اجرایی و نظارت در قالب ۸۵ حوزه انتخابیه شامل ۳۶ حوزه در بخش مرکزی، ۲۸ حوزه در بخش زواره و ۲۱ حوزه در بخش مهاباد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

۵۲۳ نفر داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای روستا در کاشان شدند

فرماندار ویژه کاشان گفت: نام‌نویسی ۵۲۳ داوطلب برای نامزدی انتخابات شوراهای روستا در چهار بخش تابعه این شهرستان نهایی شده است.

علی اکبر مرتضایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد برای تصاحب ۱۹۰ کرسی از شوراهای اسلامی در ۵۸ روستای شهرستان کاشان به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در بخش نیاسر ۱۷۲ داوطلب برای ۵۳ کرسی و در بخش مرکزی کاشان نیز ۱۸۲ داوطلب برای ۷۵ کرسی شورای اسلامی روستاهای کاشان ثبت‌نام کرد.

رییس شورای انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در بخش برزک نیز ۱۰۳ داوطلب برای تصاحب ۴۱ کرسی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: ۶۶ داوطلب نیز در بخش قمصر برای تصاحب ۲۱ کرسی شورای اسلامی روستاهای این بخش نام‌نویسی کردند.

از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ نطنز کذب است

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تکذیب شایعه‌های مطرح شده درباره از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز)، گفت: دزد ناشی به کاهدان زده است.

ابراهیم عزیزی پس از بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) اظهار داشت: طبق مشاهده‌ها از این مجتمع، اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژهای آی آر یک در نطنز کار می‌کنند و فقط به حجم بسیار کمی از کابل‌های برق آسیب وارد شده که در حال نوسازی است.

هدف خرابکاری نطنز انفعال ایران در مذاکرات است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: خرابکاری دشمن در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) با هدف انفعال درآوردن ایران در مذاکره‌های هسته‌ای انجام شد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان با حضور ۱۰ نفر و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و به صورت رادیو و فضای مجازی منتشر شد، افزود:  اگر چه رژیم صهیونسیتی عریان و گستاخانه مسوولیت این عملیات خرابکاری را پذیرفت اما ساده‌انگاری است که این اقدام عملیات خودسرانه آنان باشد.

وی تصریح کرد: سابقه عملیات‌های مختلف ایجاد ناامنی در شهرها با ترور شخصیت‌های هسته‌ای، عملیات‌های سایبری و به پرواز درآمدن پهبادها در گذشته نشان می‌دهد محصول مشترک یک اتاق فکر است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از سال ۶۹ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی نطنز کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی نطنز سازمان انرژی اتمی ایران بهروز کمالوندی نطنز کاشان اخبار کنکور مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن انتخابات شوراهای روستا سخنگوی سازمان انرژی اتمی منطقه ویژه اقتصادی نام نویسی کردند خبرنگار ایرنا صنعت هسته ای نهج البلاغه مواد مخدر کاشان گفت هزار نفر ۵۴۷ نفر ثبت نام بر پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد