Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، "سجاد حیدر" مدیر اجرایی بنیاد ایندوس و هیات همراه با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» با «جعفر روناس» رئیس نمایندگی کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار تقویت و توسعه روابط فرهنگی، آموزشی و سیاحتی با احیای تفاهم نامه های خواهرخواندگی بین شهرهای لاهور، اصفهان و مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی بنیاد ایندوس در پاکستان با بیان اینکه این سازمان غیردولتی در چارچوب تفاهم نامه های موسسه فرهنگی اکو، می‌تواند در زمینه همکاری‌های آموزشی بین دو کشور همسایه فعالیت کند خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت های بالقوه ای در گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد.

سجاد حیدر همچنین با اشاره به اهمیّت فعالیّت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برای آشنایی مردم پاکستان با فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی گفت: هر چند فن آوری اطلاعات و فضای مجازی در ۲۰ سال گذشته رشد و تاثیرات چشمگیر و شگرفتی در جامعه پاکستان برجای گذاشته است اما این رشد نتوانسته است به طور شایسته ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه و مسلمان را به یکدیگر نزدیک تر کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه کارشناسان و پژوهشگران متعهد و متبحر با بنیاد ایندوس همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: این بنیاد می‌تواند زمینه ارتباطی بین موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه های و نهادهای فرهنگی دو کشور و در نهایت تقویت و رشد ارتباطات مردم با مردم را فراهم سازد. 

مدیراجرایی بنیاد ایندوس به میراث مشترک فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین لاهور مرکز ایالت پنجاب و پایتخت فرهنگی پاکستان با دو شهر زیارتی، سیاحتی و تاریخی اصفهان و مشهد اشاره کرد و افزود: ظرفیت های زیادی برای تبادلات فرهنگی، آموزشی، گردشگری و هنری بین لاهور و دو شهر اصفهان و مشهد از پیش فراهم است و تنها با مدیریت هوشمندانه می توان از پتانسیل بالقوه و موجود، نهایت بهره برداری و استفاده را برد.

جعفر روناس نیز آمادگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را در همکاری با بنیاد ایندوس برای احیاء تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی در چارچوب موسسه فرهنگی اکو اعلام و اضافه کرد: در گام اول ارتباط با بخش های بین الملل سه شهرداری برقرار خواهد شد و پس از آن طی برنامه زمانبندی شده، با فعال کردن سایر بخش های مرتبط و در نظر گرفتن ظرفیت های مندرج در تفاهم نامه ها برنامه ریزی خواهد شد.

 بنیاد ایندوس یک سازمان غیر دولتی می‌باشد که در حوزه مدیریت منابع انسانی فعالیت می کند. از اهداف آن بنیاد، ارائه تسهیلات آموزشی و خدمات فرهنگی به شهروندان پاکستانی و زمینه سازی برای گسترش روابط با کشورهای همسایه است.

برچسب‌ها لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران سازمان اکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران لاهور پاکستان خانه فرهنگ ایران سازمان اکو اخبار کنکور تفاهم نامه خانه فرهنگ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • جمیله علم‌الهدی، «بانوی اول ایران» در پاکستان! (+عکس)
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد