Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:45:37 GMT

کاهش ۷ تا ۸ درصدی دوباره قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۴۲۶

کاهش ۷ تا ۸ درصدی دوباره قیمت مسکن

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت مسکن در ماه‌های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است، گفت : طبق بررسی‌های میدانی که از مشاوران املاک در مناطق مختلف دریافت کردیم و طبق رصد معاملات انجام شده در شهرهای مختلف شاهد آن هستیم، قیمت مسکن از ابتدای سال بین ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متاسفانه بانک مرکزی با ارائه آمارهای غلط سعی دارد گوش سوداگران را در حوزه مسکن تیز کند اما باید بگویم که قیمت مسکن علاوه بر آنکه در تهران بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده، در بسیاری از مناطق کشور هم روند کاهشی داشته است.

خسروی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی و اداره آمار به هیچ عنوان آمارهای درستی ارائه نمی‌دهند و متاسفانه با ارائه چنین آماری بر افزایش قیمت مسکن دامن می‌زنند، افزود: متاسفانه زور مشاوران املاک به این آمارهای غلط نمی‌رسد در صورتی که اگر کوچک‌ترین تغییری در قیمت‌ها رخ دهد، مشاوران املاک را مقصر گرانی می‌دانند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری توضیح داد: متوسط قیمت مسکن در تهران بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است در صورتی که طبق آمارهایی که اخیرا بانک مرکزی درباره قیمت مسکن استان تهران اعلام کرده، میانگین قیمت مسکن در تهران ۲۸ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید

وام ودیعه مسکن سال آینده پرداخت می شود؟

خسروی همچنین درباره پیش بینی قیمت مسکن برای سال ۱۴۰۰ هم گفت: در صورتی که آمار‌های غلط ارائه نکنند و سوداگران هم مشکلی ایجاد نکنند، شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

او بیان کرد: افزایش عرضه و تقاضا با اجرای طرح‌های مختلف مسکن از طریق دولت زمینه ساز ایجاد ثبات در بازار مسکن خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳.۹ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل از آن ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. براین اساس تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ به حدود ۷۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این در حالی است که بازار مسکن  به گفته بسیاری از کارشناسان در بخش خرید و فروش به تثبیت قیمتی رسیده و این خود زمینه ساز  به تعادل رسیدن بازار برای متقاضیان خواهد شد.

انتهای  پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن رشد قیمتی مشاوران املاک بانک مرکزی قیمت مسکن درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن