Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@08:24:03 GMT

رونق صنعت چوب با زراعت صنوبر در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۲۸۱۷

رونق صنعت چوب با زراعت صنوبر در زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معانی رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری منابع طبیعی استان زنجان گفت: ترغیب علاقمندان به زراعت صنوبر و بهره برداری از آن در صنعت چوب یکی از موثرترین راه‌های جلوگیری از تخریب منابع طبیعی است.

او با بیان اینکه امروزه جنگل‌های طبیعی توان تأمین چوب مورد نیاز را ندارند، افزود: با این حال به منظور تأمین چوب مورد نیاز جامعه، جنگل کاری با گونه‌های سریع الرشد در خارج از عرصه جنگل‌های طبیعی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معانی ادامه داد: راهکار‌های مختلفی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی پیشنهاد می‌شود، اما یکی از موثرترین راه‌ها برای ممانعت از قاچاق چوب و خسارات جبران ناپذیر به طبیعت، ترغیب علاقمندان به زراعت صنوبر و بهره برداری از آن در صنعت چوب است.

او  با بیان اینکه با زراعت چوب از راه قانونی می‌توان درآمدزایی داشت، گفت: با این روش می توان چوب مورد نیاز بازار را  تأمین و برای چند نفر هم اشتغالزایی کرده و خسارت‌های وارده به جنگل‌ها را به حداقل  رساند.

معانی با بیان این که پارسال ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان زنجان تولید و در بین متقاضیان توزیع و کشت شد، گفت: برای امسال نیز با عنایت به ابلاغ برنامه‌های تولید و افزایش تولید در کشور، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به تبعیت از آن اقدام به کاشت قلمه صنوبر به میزان ۲ تا ۳ برابر سال ۱۳۹۹ کرده است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در بین زارعان و متقاضیان در سراسر استان زنجان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد: در کاشت صنوبر به ازای هر هکتار برای یک نفر به صورت مستقیم و یک نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت چوب صنوبر، این صنعت می‌تواند در سال‌های آینده جزو کشت‌های پرسود در استان و کشور از لحاظ درآمدزایی محسوب شود.

معانی گفت: در حال حاضر درخت صنوبر یکی از منابع مهم تولید چوب کشور بوده و در صنایع کاغذسازی، ساختمان‌سازی، کبریت‌سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگلداری منابع طبیعی استان زنجان افزود: می‌توان گفت که استان زنجان یکی از قطب‌های تولید صنوبر کشور است که با برداشتن موانع از جمله تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی می‌توان تعداد آن را  بالا برد.

 

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل کاری منابع طبیعی استان زنجان جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود