Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:48:55 GMT

انتخاب سموم، قارچ کش و  آفت کش مناسب

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۳۰۳۷

انتخاب سموم، قارچ کش و  آفت کش مناسب

سالانه، کشاورزان و باغداران هزینه های گزافی را صرف خرید کود و سموم نموده و چندان پاسخی از آن دریافت نمی کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرال شیمی، با توجه به اینکه حجم عمده ی سموم رایج در کشاورزی، عموماً وارداتی می باشد. لذا هزینه های مضاعفی را به کشاورزان تحمیل می کند. سوال اصلی این است که چرا این سموم و قارچ کش ها، گاهاً نه تنها منجر به بهبود محصولات نمی شوند بلکه باعث تخریب بافت گیاه و خاک می شوند؟

اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه و افزایش باروری محصول خود هستید حتما این متن را تا انتها مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پراکسیدین کشاورزی، جدیدترین ضدعفونی کننده ای است که امروزه استفاده از آن در اکثر منابع جهانی کشاورزی و سازمان های نظارتی بین المللی مثل FAO مورد تاکید قرار گرفته است.

این تاکیدات به دلیل اثر ضدعفونی کنندگی بیشتر، خطرات زیست محیطی کمتر، دسترسی آسان، سادگی استفاده و هزینه های کمتر آن نسبت به قارچ کش های مرسوم در کشاورزی می باشد.

پراکسیدین کشاورزی همه نیازهای صنعت کشاورزی راجع به ضدعفونی آب، خاک کشاورزی، ضدعفونی بذر و نهال و همچنین ضدعفونی کود را با هزینه هایی بسیار کمتر از انواع سموم و قارچ کش های رایج  برطرف می کند. این محصول تولید داخلی بوده و تمامی استانداردهای جهانی مربوط به کشاورزی پایدار را دارا می باشد.

مواد ارگانیک جایگزین سموم و قارچ کش ها

مواد ارگانیک که جایگزین سموم، قارچ کش ها و کودها می شوند، باید توانایی از بین بردن انواع عوامل بیماری زا را داشته باشند. کپک حقیقی و دروغین، شانکر مرکبات، فوزاریوم، زنگ زرد و … نمونه هایی از بیماری های متداول هستند.

کشاورزان برای از بین بردن این بیماری ها مقادیر زیادی سم و قارچ کش استفاده می کنند. این مواد وارد خاک و همچنین آب های زیر زمینی می شوند. از طرف دیگر این مواد از خود باقیمانده هایی را بر روی محصولات کشاورزی به جا می گذارند که سلامت انسان را به خطر می اندازند.

آرال شیمی از طریق تولید محصول ارگانیک اگروسیب در کشاورزی به یاری کشاورزان و گلخانه دار ها آمده است. اگروسیب به منظور کاهش و از بین بردن عوامل بیماری زا مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بصورت کنسانتره تولید می شود و به فروش می رسد.

اگروسیب در کشاورزی پس از استفاده به آب و اکسیژن تبدیل می شود و برخلاف سموم شیمیایی تاثیر مضر بر گیاهان و محیط زیست ندارد.

کاربرد پراکسیدین کشاورزی در پرورش قارچ

پراکسیدین کشاورزی پرورش قارچ، یک محصول ضدعفونی کننده سطح بالا و بی خطر برپایه پراستیک اسید و هیدروژن پراکساید است که به واسطه داشتن اثرگذاری سریع با دوز مصرف بسیار پایین، قادر است طیف گسترده ای از کپک ها، قارچ ها و باکتری های فعال در سالن های پرورش قارچ را به خوبی از بین ببرد.

این محصول محدودیت هایی از قبیل تنظیم دما، رطوبت و سمیت بالای فرمالین را ندارد و توسط سازمان غذا و داروی ایران، سازمان غذا و داروی امریکا FDA و سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست EPA مورد تائید قرار گرفته است. لذا قارچ های تولیدی یک محصول کاملا ارگانیک محسوب می شوند.

ضدعفونی خاک کشت، قفسه ها و طبقه های قرارگیری کمپوست، ضدعفونی فضای سالن ها و غیرهاز موارد کاربرد در گلخانه می باشند. برای آشنایی با موارد بیشتر استفاده از پراکسیدین پرورش قارچ می توانید به سایت آرال شیمی مراجعه فرمایید.

کاربرد پراکسیدین کشاورزی و اگروسیب در گلخانه

همه ی ما می دانیم که عوامل بیماری زا علاوه بر انسان، گیاهان را نیز تهدید می کند. بیماری های مرسوم در گیاهان از قبیل سفیدک حقیقی و دروغین، فوزاریوم، انواع قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها می باشند.

این عوامل سبب کاهش شادابی گیاهان و از بین رفتن آن ها می شوند. ابزار کشت، خاک، آب، گلدان و حتی کارکنان گلخانه ها می توانند سبب انتقال بیماری بین گیاهان شوند. از این رو رعایت بهداشت گلخانه امری ضروری است.

برای اطلاع از موارد کاربرد پراکسیدین کشاورزی و اگروسیب در گلخانه ها، به سایت آرال شیمی مراجعه نمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مزایای استفاده از پراکسیدین کشاورزی:

· ضد عفونی غیر تهاجمی خاک کشت کشاورزی و کمک به کشاورزی پایدار و متعاقبا محیط زیست پایدار(Sustainable Environment)

· حفظ ترکیب زنده خاک و به خصوص افزایش میزان اکسیژن خاک جهت اکسیژن رسانی به ریشه گیاه

· ترغیب ریشه زایی در قلمه ها و نشاءها و ترغیب بذرها به تندش (جوانه زنی)

· با هزینه های بسیار کم بدون ایجاد هیچ نوع آلودگی در محیط زیست و بدون تخریب عوامل تشکیل دهنده خاک به طور موثری در افزایش عملکرد محصول تاثیر دارد.

· مصون نگه  داشتن خاک از حمله پاتوژنهای خاکبرد مثل بوته میری و پوسیدگی ریشه با محلول پاشی منظم و پریودیک در آب آبیاری تحت فشار

· محافظت از اندام هوایی گیاه در مقابل حمله بیماری هایی همچون سفیدک حقیقی و دروغی صیفی جات و آفات و حشرات.

کلام آخر

به طور کلی، جهت ضدعفونی بذر قبل از کاشت و ضدعفونی خاک و آب قبل از کشت گیاه از اگروسیب استفاده می کنیم. همچنین، توصیه می شود از پراکسیدین کشاورزی نیز جهت محلول پاشی برگی، ضدعفونی خاک و آب در حضور گیاه، استفاده گردد.

. خرید آنلاین و ارسال به سراسر کشور

. مشاوره فنی رایگان

ارتباط با واحدهای فروش: ۰۹۱۲۱۴۶۲۷۵۵-۰۹۱۲۰۳۸۷۶۱۷ -۰۹۱۲۰۳۸۷۶۱۴

کانال اینستاگرام : Aralshimi

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایگزین سموم کشاورزی پرورش قارچ قارچ کش ها بیماری ها محیط زیست قارچ کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در جلسه خرید محصولات زراعی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت جلسات کارگروه خرید محصولات کشاورزی استان بر ساماندهی مراکز خرید، نظارت بر فرآیند خرید و تسهیل در امور کشاورزان در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد.

خیریانپور با اعلام رضایتمندی از خرید تضمینی گندم و کلزا در سال گذشته و قدردانی از تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۸ هزارتن گندم و بیش از ۹ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شد و در سال زارعی جاری نیز امیدواریم این ارقام افزایش پیدا کند.

خیریانپور با تاکید بر اینکه در استان مازندران سالانه حدود ۴۸۰ هزارتن گندم برای مصرف انسانی مورد نیاز است، تصریح کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌بایست بخش زیادی از این گندم را در مزارع داخل استان تأمین کنیم.

وی با تاکید بر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: استان مازندران در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه اول را دارد و این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تولید کالاهای اساسی مورد نیاز استان را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با توجه به اینکه زمان آغاز برداشت گندم در استان نیمه دوم خرداد می‌باشد، افزود: کشاورزان از برداشت زودهنگام گندم خودداری نمایند، برنامه ریزی ها به گونه‌ای خواهد بود که از نیمه دوم خرداد ۳۲ مرکز خرید بنا به اعلام جهاد کشاورزی هر شهرستان آمادگی لازم را برای آغاز عملیات خرید تضمینی گندم خواهند داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌هایی که به نوعی درگیر خرید هستند خواست، با تشکیل جلسات مستمر و منظم و با همکاری لازم با اداره کل غله و خدمات بازرگانی به روند مطلوب عملیات خرید کمک کنند.

خیریانپور با تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات مزارع کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ضمن درخواست از کشاورزان برای ثبت مشخصات مزارع خود قبل از برداشت محصول، از سازمان جهاد کشاورزی خواست هرچه زودتر اقدامات لازم را جهت نهایی کردن اطلاعات این سامانه انجام دهد تا کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکلی نشوند.

کد خبر 6097690

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان