Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به کمبود داروهای جدید برای مقابله با خطرناکترین باکتریهای جهان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: کمبود داروهای جدید برای مقابله با عفونتهای متداول موجب شده تا بشر به شکل وحشتناکی در معرض خطرناکترین باکتریها در جهان قرار گیرد.  

گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که هیچ یک از ۴۳ آنتی بیوتیکِ در حال بررسی و تولید، به میزان کافی نمی توانند با تهدیدهای فزاینده ناشی از ۱۳ باکتری مقاوم به دارو مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، شکست مداوم در تولید، ساخت و توزیع آنتی بیوتیکهای موثر و جدید، تاثیر مقاومت ضد میکروبی را بیش از پیش افزایش داده و در نتیجه توانایی بشر را در درمان موفقیت آمیز عفونت های باکتریایی تهدید می کند.

این سازمان همچنین تاکید کرد: کودکان و افرادی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند بیشتر در معرض این باکتریها هستند هرچند عفونتهای مقاوم به آنتی بیوتیک می تواند سلامت همه افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، از هر ۱۰ نوزادی که به عفونت خونی دچار می شود سه نفر جان خود را از دست می دهد زیرا آنتی بیوتیکهای موجود در درمان این عفونتها دیگر از اثربخشی لازم برخوردار نیستند.

همچنین ذات الریه باکتریایی- بیماری قابل پیشگیری دیگری که در برابر داروهای موجود مقاوم شده است- یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که تقریبا تمامی آنتی بیوتیکهای موجود، انواعی از آنتی بیوتیکهای تولید شده در دهه ۱۹۸۰ هستند که در مقاطع مختلف نجات بخش جان انسانها بوده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، با این حال بررسی آنتی بیوتیکهایی که در مراحل بالینی آزمایشگاهی و تولید قرار دارند نشان می دهد که این داروها هنوز نمی توانند برای مقابله با باکتریهای مقاوم به دارو مناسب باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آنتی بیوتیک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک سازمان جهانی بهداشت برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اعلام خبر آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در حوزه قضائی چهارباغ گفت: این شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی که دارد و از آنجایی که تغییر کاربری‌های غیرمجاز، عوائد زیادی برای متخلفان در پی دارد یکی از شهرهای هدف برای این افراد است.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ بیان کرد: در پی گزارش جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در «رامجین» و روستاهای «قاسم گرجی» و «رمنده»، دستورات برای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات انجام شده ۳۰۰ هکتار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شده است، افزود: در این اقدام ۱۵۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، هشت مورد استخر و ۲۵ مورد محوطه سازی اعمال قانون شد.

کد خبر 6091836

دیگر خبرها

  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟