Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@18:38:43 GMT

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۴۹۷۳

متوسط سرعت اینترنت در ایران چقدر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه مارس سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۸.۴۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۸.۶۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۳.۲۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه فوریه سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۹۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۷.۵۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۷۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه فوریه ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۷۸.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی(۱۷۰.۵۲ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۶۷.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۵۰.۴۰ مگابیت‌برثانیه) و عربستان سعودی (۱۳۳.۷۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۳۴.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۲۳۰.۵۹ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۲۴.۷۳ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۲۱۰.۸۲مگابیت‌برثانیه) و موناکو (۲۰۵.۴۴ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۵۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۴۷ مگابیت‌برثانیه بود.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از گواتمالا و جمهوری دومینیکن کندتر و از کوبا و مالزی سریع‌تر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۱۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۲۹ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۲ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در فوریه ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۵۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۳۵ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۴ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از توگو و بوتان کندتر و از موریس و تانزانیا سریع‌تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرعت اینترنت سرعت دانلود مگابیت برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود مگابیت برثانیه و متوسط سرعت آپلود سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت آپلود اینترنت موبایل متوسط جهانی سرعت دانلود حوزه اینترنت ثابت متوسط سرعت دانلود میلی ثانیه حال حاضر تا ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۱ - ۲ ازبکستان/ گزارش زنده

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ در تایلند از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران به مصاف ازبکستان رفت.

ترکیب تیم ملی فوتسال ایران:

مسعود محمدی، محمد حسین درخشانی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، بهروز عظیمی

ترکیب تیم ملی فوتسال ازبکستان:

ابوس المورودو، روپیف اختیور، خمرویف ایلخمجون، نیشونوف خسن الدین،   تولکینوف البک

 در دقیقه ۴ در حالی که سالار آقاپور با یک توپ‌ربایی در شرایط دو به تک با دروازه‌بان ازبکستان قرار گرفت و قصد پاس دادن به سعید احمدعباسی را داشت، بین راه عادل‌اف بازیکن ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود ایران شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در دقیقه ۷ جورائف بازیکن تیم ملی ازبکستان از روی ضربه ایستگاهی و در فاصله شانزده متری دروازه باقر محمدی را باز کرد و بازی به تساوی کشید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در دقیقه ۱۸  بازیکنان ازبک با یک حرکت تمرین شده  توسط زیانوف به گل دوم رسیدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر یک ازبکستان به پایان رسید. باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ایران ۱ - ۲ ازبکستان/ گزارش زنده
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟