Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:58:48 GMT

اعتراض به عملکرد پلیس در شهرهای آمریکا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۳۳۴

اعتراض به عملکرد پلیس در شهرهای آمریکا ادامه دارد

شیکاگو، مینیاپولیس و چندین شهر آمریکا جمعه شب و چند روز پس از کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام "دانته رایت" به دست یک افسر پلیس در مینیاپولیس صحنه اعتراضات خشونت بار بود.

 به نقل از دیلی میل، اکثر اعتراضات جمعه شب در آمریکا صلح آمیز بود اما در برخی مناطق این اعتراضات به خشونت کشیده شد. در برخی شهرها پلیس از اسپری فلفل برای برهم زدن تجمعات استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند تن نیز دستگیر شدند.  

شیکاگو

در شیکاگو ، هزاران تن در گرامیداشت یاد آدام تولدو ، نوجوان ۱۳ ساله‌ای که ماه گذشته توسط پلیس کشته شد ، راهپیمایی کردند. صدها نفر در پارک میدان لوگان تجمع  و در خارج از مقر پلیس این شهر اعتراض کردند.

شیکاگو

بروکلین سنتر

 محل مرگ داونت رایت ، ۲۰ ساله روز جمعه وارد ششمین روز اعتراض خود شد ، و اوضاع به سرعت به هرج و مرج کشیده شد. ستاد فرماندهی پلیس در این شهر همچنان محصور شده است ، اما این امر مانع از جمع شدن تقریباً ۱۰۰۰ نفر  در آنجا نشد. این اعتراضات بعد از ظهر با آرامش مردم آغاز شد اما کم کم اوضاع متشنج شد، معترضین خواستار اتهامات بیشتر برای کیمبرلی پاتر ، افسر سابق پلیس مرکز بروکلین بودند که هفته گذشته رایت را به ضرب گلوله کشت. وی این هفته به قتل عام درجه دو متهم شد ، که معترضین و اعضای خانواده رایت معتقدند کافی نیست. در این شهر از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح شنبه منع رفت و آمد اعلام شد.

بروکلین بروکلین

نیویورک

چندین گروه که متشکل از چندین معترض بودند، بدون درگیر شدن با نیروهای پلیس که به منظور حفظ امنیت، این رویداد را همراهی کردند، در خیابان‌های نیویورک راهپیمایی کردند.

برخی معترضان شعار "جان سیاهپوستان اهمیت دارد" سر داده و نام دانته رایت را فریاد می‌زدند. آنها همچنین خواستار تعلیق بودجه مالی پلیس این شهر شدند.

نیویورک

در آتلانتا معترضین با آرامش در مرکز شهر رژه رفتند. برخی از آنها دست نوشته‌هایی داشتند ، از جمله دست نوشته‌ای با شعار ضد پلیس .

واشنگتن دی سی روز جمعه اعتراضات مشابهی را شاهد بود ، با گذشت شب ، تعداد بیشتری از مردم شهر با تظاهرات همراه شدند و در خیابان های شلوغ حرکت کردند و جمعیتی با پلیس درگیر شدند. پلیس همچنین مجبور شد معترضین را از ایستگاه پلیس دور کند ،

کیم پاتر، زن پلیس سفیدپوست ۴۸ ساله روز یکشنبه هنگام توقف عادی رفت و آمد در مرکز بروکلین، حومه مینیاپولیس، دانته رایت ۲۰ ساله آفریقایی-آمریکایی را هدف آتش قرار داد. وی سپس ادعا کرد که سلاح کمری را با اسلحه شوکر برقی (Taser) اشتباه گرفته است.  
مرگ دانته رایت منجر به اعتراضات گسترده‌ای در مینیاپولیس شده است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانته رایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اعتراض کودکان غزه به جنایت‌های اسرائیل (فیلم) اعتراض محیط زیستی در آلمان؛ اشغال یک جنگل (فیلم) مراسم تحلیف نخست وزیر جدید پاکستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)