Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: عبادت تفریح است برای اینکه انسان در آن خیال‌پردازانه به سوی آرزوهای خوب قدم برمی‌دارد و برای آرزوهای خود گریه می‌کند و مست می‌شود، کدام تفریح از این لذت‌بخش تر است که انسان از محدودیت‌های دنیا رها شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه جمعه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: تفریح کاری نشاط آور برای انسان است و در مقابل آن انتظار دریافت مزد ندارد حتی برای آن هزینه هم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تعریف عبادت تلخ نیست بلکه چیزی در حد تفریح حقیقی است، امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند خدایا کسی که دائما به ذکر تو ولع نداشته باشد و سفر به سوی تو ذهن او را درگیر نکرده باشد زندگی او مرگ و مرگ او هم حسرت است؛ ولع همان حسی است که انسان به سوی خوش‌گذرانی دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جوانان در آغاز نوجوانی عاشق بازی و تفریح هستند خدا در همان سن آنها را به عبادت دعوت می‌کند، عنوان کرد: تعریف عبادت آن چیزی نیست که برخی انجام می‌دهند و از آن لذت نمی برند، هر کس لذت عبادت را درک کند از آن دست برنمی‌دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه مبلغ حق ندارد مبالغه کند ما در بیان این سخنان مبالغه نمی‌کنیم، اظهار کرد: در دنیا برخی چیزها بدون هزینه به دست می‌آید، همه می‌فهمند که ازدواج برای انسان جذابیت دارد اما فهم شیرینی برخی چیزها نیاز به کار دارد شما باید حرفه‌ای باشید که بتوانید تفریح بودن آن را درک کنید.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مواقع تفریح در جهت آرزوهای انسان است، ابراز کرد: پرداختن به آرزوها خود نوعی تفریح است، یکی از تفریح‌ها هم در تفریح این است که خیال پردازانه به سمت آرزوهای خود حرکت کنید.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تفریح انسان را در پرداختن به آرزوها و خیالات کمک می‌کند، در تفریح انسان آزادی خود را در جهت خیال‌پزدازی به کار می‌گیرد. اگر خیال‌پردازی و آرزوی شما درست باشد خداوند همه هستی را به کار می‌گیرد که شما به آن آرزو و خیال‌پردازی برسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه حرکت خیال‌پزدازانه به سوی آرزوهای خوب عبادت است، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند تفریح عبادت است برای اینکه انسان در آن خیال‌پردازانه به سوی آرزوهای خوب قدم برمی‌دارد و برای آرزوهای خود گریه می‌کند و مست می‌شود، کدام تفریح از این لذت‌بخش تر است که انسان از محدودیت‌های دنیا رها شود.

 

وی با بیان اینکه خیال‌پزدازی درباره آزوهای دنیوی و مادی انسان را بپچاره می‌کند، اظهار کرد: عبادت پرداختن به آرزوهای خوب و درست است حتی اگر خیال‌پردازانه باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از یکی از اصحاب امیرمومنان امام علی(ع) ابراز کرد: یک شب حضرت به همه پشت کرده و با سرعت و اشتیاق به سوی کاری می‌روند، گویا تیری از چله کمان رها شده است از او پرسیدم یا امیرمومنان به کجا می‌روید حضرت در حالی که برای خواندن نماز شب می‌رفتند نگفتند می‌روم نماز شب بخوانم بلکه فرمودند آروزهای من مرا به سوی محبوب می‌کشد، آنی که باید بداند می‌داند و نیاز نیست به کسی بگویم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند کسانی را که از حرص دنیا می‌ترسند در پناه خود قرار می‌دهد، گفت: عبادت این است که درباره آرزوهای خود با خدا صحبت کنید و خدا شما را به آرزوهایتان برساند، با همت خود نزد خدا بروید و از چیزهای بدی که در قلب شما است اعراض کنید مطمئن باشید که خداوند شما را به آرزوهایی که دارید می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه عبادت زمان مرور آرزوها است و پرداختن به آرزوها آن رهایی است که در ذات تفریح نهفته است، خاطرنشان کرد: قصه حضرت مریم(س) و فرزندش حضرت عیسی(ع) آرزوی مادری است که خداوند دختری همچون حضرت مریم(س) و فرزندی چون حضرت عیسی(ع) به او عطا می‌کند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبادت عاشقانه روح عبادت عبادت حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خیال پردازانه آرزوهای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

tags # یزد ، اخبار حوادث ، سیل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • بازی هوشمندانه یک کلاغ با انسان + فیلم
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • (ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده