Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:26:46 GMT

سفرهای دریایی به کیش 52 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۸۴۵

سفرهای دریایی به کیش 52 درصد کاهش یافت

خبرگزاری آریا - معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش گفت: سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها، سفرهای دریایی به این جزیره با کاهش 52 درصدی برخوردار شد.
سید وحید ناظمی روز جمعه اظهار داشت: سال گذشته 245 هزار و 180 مسافر با استفاده از چهار هزار و 137 سفر دریایی به این جزیره سفر کردند که این روند به ترتیب از کاهش 54 درصدی در تعداد مسافران و 52 درصدی در تعداد سفرها نسبت به سال 1398 برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیشتر مسافران شامل 184 هزار نفر به صورت تفریحی در ایامی که محدودیت‌ نبود به جزیره سفر کرده بودند افزود: 60 هزار و 418 نفر از مسافران نیز کیشوند و از ساکنان این جزیره بودند.
ناظمی یادآور شد: همچنین در این مدت یک میلیون و 53 هزار تن انواع کالا به از داخل جزیره به سرزمین اصلی یا برعکس آن حمل شده که این روند نیز نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: سال گذشته در بخش سفرهای هوایی 10 هزار و 775 پرواز داخلی ورودی به جزیره و 10 هزار و 779 پرواز خروجی از جزیره انجام شده که در نتیجه آن یک میلیون و 177 هزار مسافر به کیش وارد و یک میلیون و 123 هزار مسافر نیز خارج شدند.
معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یادآور شد: در این بخش نیز تعداد پروازهای ورودی و خروجی هرکدام چهار درصد، مسافران ورودی 22 درصد و مسافران خروجی 24 درصد نسبت به سال 1398 کاهش داشته است.
براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و 800 هزار مسافر را دارد.
هم اکنون 16 شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود 60 پرواز ورودی و خروجی به 15 شهر کشورمان انجام می شود.
کیش دارای چهار بندر شامل بندر تجاری با 20 اسکله عمومی، نفتی و مسافری، بندر صیادی میرمهنا با چهار اسکله شناور، بندر تدارکاتی چارک و بندر پشتیبان با 10 اسکله است.
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 18 کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.
ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یک میلیون سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در حوزه روستایی از دستگاهای اجرایی هستیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای این مصوبات کوتاهی نکنند.

حامد رستمی امروز، ۷ اردیبهشت در حاشیه یکی از بازدیدهای روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

وی از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستاها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

وی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر این‌ها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی