Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@04:25:45 GMT

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ هت تریک طلایی؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۸۸۰

کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ هت تریک طلایی؟

کشتی آزاد ایران در 5 وزن نخست مسابقات قهرمانی آسیا سه شانس کسب مدال طلا و یک شانس برنز دارد.

به گزارش "ورزش سه"، سی و چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز در شرایطی آغاز شد که آزادکاران ایرانی همین چند روز قبل توانستند سه سهمیه باقی مانده برای المپیک توکیو را در همین شهر به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


همچنین فرنگی کاران ایرانی توانستند قهرمانی خود را با کسب 4 مدال طلا ثبت کنند و حالا نوبت به آزادکاران رسیده که در آلماتی یک بار دیگر قهرمانی قاره کهن را جشن بگیرند.


در روز نخست مسابقات اوزان 57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که علیرضا سرلک، علی سوادکوهی و علی شعبانی به ترتیب در اوزان 57، 79 و 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد. امیرحسین حسینی نیز در وزن 70 کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفت.

 


در ادامه نتایج کامل مبارزه های کشتی گیران ایرانی در 5 وزن نخست را مشاهده می کنید.

 


* در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر از سد محمد بیلال از پاکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله مقابل یوتو تاکشیتا از ژاپن با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

 


* در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل علی بیک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه 7 بر 3 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قیاسی در این مرحله مقابل تاکوتو اوتوگورو قهرمان جهان از ژاپن با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

 

 

*در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین حسینی دور دور اول با نتیجه 3 بر یک مقابل کاران از هند مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر هندی در مرحله یک چهارم نهایی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت.

 

 

* در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 14 بر 10 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل گلیم جان یوزربایف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. سوادکوهی در دیدار پایانی با  بیونگ مین گانگ از کره جنوبی کشتی می گیرد.

 

 

*در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ساتیوارت کادیان از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

 

 

 

اسامی فینالیست های پنج وزن نخست به شرح زیر است:


57 کیلوگرم: علیرضا سرلک (ایران) – راوی کومار (هند)
65 کیلوگرم: تاکوتو اتوگورو (ژاپن) – باجرانگ (هند)
70 کیلوگرم: سیرباز تالگات (قزاقستان) – سراج الدین حسن اف (ازبکستان)
79 کیلوگرم: علی سوادکوهی (ایران) - بیونگ مین گانگ (کره جنوبی)
97 کیلوگرم: علی شعبانی (ایران) – علیشیر یرگالی (قزاقستان)

آزاد کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آزاد کشتی مرحله نیمه نهایی دیدار فینال راه یافت بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا

با شکست سه نماینده تیم بوکس امید کشورمان ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا،کار این تیم با کسب سه مدال برنز به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا، سه نماینده تیم امید کشورمان امروز (شنبه - 15 اردیبهشت ماه) در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل رقبای خود به مدال برنز رسیدند تا پرونده اولین حضور تیم امید در این مسابقات با سه مدال برنز بسته شود.

در مرحله نیمه نهایی وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری مقابل جواهیر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان شکست خورد و به مدال برنز رسید. سیدعلی سیدصدری نیز در وزن 86 کیلوگرم حریف تمیرلان‌ موکاتیف‌ از قزاقستان نشد و از صعود به دیدار نهایی بازماند.

همچنین در وزن 92+ کیلوگرم رضا خلیل‌زاده با شکست مقابل جهانگیر زوکروف‌ از ازبکستان به مدال برنز رسید.

تیم بوکس امید کشورمان با 9 بوکسور در مسابقات آسیایی حضور داشت و هدایت این تیم برعهده علیرضا استکی بود.

پیش از این و در بخش جوانان، امیر اسماعیلی به فینال سنگین وزن رسیده بود که دوشنبه برای کسب مدال طلا با شهزود‌ پولوونوف‌ از ازبکستان روبه‌رو می‌شود و امیررضا سلطانی و امیررضا ملک‌خطابی‌ صاحب مدال برنز شدند.

3 نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان