Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@14:03:45 GMT

امکان تعیین «جنسیت» فرزند وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۵۸۸۵

استاد بیماری‌های زنان و زایمان گفت: اقداماتی برای پسر یا دختر دار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جز تقدیر الهی تعیین کننده جنسیت نیست. خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: فاطمه السادات موسوی در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان تعیین پسر یا دختر دارشدن در مادر بار دار وجود دارد؟»، بیان داشت: پسر یا دختر شدن جنین کاملا وابسته به تقدیر الهی است و بشر هیچ نقشی در آن ندارد؛ حتی تغذیه نیز بی تاثیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاد بیماری‌های زنان و زایمان ادامه داد: این کار‌هایی که انجام می‌دهند بی تاثیر است؛ چراکه ۵۰ درصد شانس دختر یا پسر شدن وجود دارد. اما اقداماتی برای پسر یا دختر دار شدن هیچ پایه علمی ندارد و هیچ عاملی جزء تقدیر الهی تعیین کننده نیست   این استاد بیماری‌های زنان و زایمان ابراز داشت:البته اکنون برخی با روش‌های کمک باروری انتخاب جنسیت می‌کنند، اما این از نظر اخلاق پزشکی نه مورد قبول دنیا و نه مورد قبول در ایران است؛ به شکلی که در آن براساس روش‌های کمک باروری آزمایشگاهی جنین، دختر یا پسر تعیین می‌کنند.   موسوی اضافه کرد:، چون اولا باید به مادر دارو بدهیم تا  تخمک آن را بگیریم و جنسیت مورد نیازش را تعیین کنیم.   وی متذکر شد: تنها درباره بیماری‌ها؛ مثلا فردی که ژن هموفیلی دارد و ناقل این ژن است، چون اگر جنینش پسر باشد، احتمال اینکه مبتلا باشد وجود دارد؛ در نتیجه در برخی بیماری‌ها انتخاب جنسیت مجوز اخلاقی دارد؛ در غیر این صورت در بقیه موارد جایز نیست. بیشتر بخوانید: تاثیر سن پدر بر ناهنجاری‌های ژنتیکی جنین انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: تعیین جنسیت فرزند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعیین جنسیت فرزند پسر یا دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول از فردا گفت: سازماندهی دانش آموزان از فردا آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم از فردا که سال آینده سال تحصیلی متفاوت و خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان گفت: رهبری بر اجرای سند تحول تاکید داشتند و نگاشت نقشه راه اجرای سند تحول هم آغاز شد. در سندی که برای مدرسه نگارش شده است؛ به زودی در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.

امسال برای اولین بار نظام دوری را از اول ابتدایی آغاز خواهیم کرد. در این خصوص بحث توانمندسازی معلمان را اجرایی خواهیم کرد که برنامه ریزی آن از هم اکنون آغاز شده است تا معلمان کیفیت و شایستگی لازم را داشته باشند. با رایزنی‌های انجام شده هزار فضای آموزشی در مدارس دولتی به فضای ورزشی هم مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه و خلاقیت پروری و مهارت آموزی از پروژه‌های اصلی ماست گفت: این موضوع را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردیم و به طور ویژه صد ساعت در اختیار مدرسه گذاشتیم تا آنان به صورت تخصصی برنامه ریزی کنند تا مهارت آموزی دانش آموزان را اجرایی کنیم.

طریفی حسینی گفت: شیوه جذب معلم را برای دومین سال متوالی داشتیم. ۲۸ هزار و ۸ رده استخدامی را ایجاد کردیم؛ روند استخدام از دیروز آغاز شده و در تلاشیم تا مهر ماه روند جذب و توانمندسازی معلمان جذب شده را به پایان برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی گفت: سال گذشته طرح شهید همت را برای توانمندسازی معلمان داشتیم که عمده معلمان جدید الاستخدام داشتیم که طرح موفقی بود و سال آینده هم این طرح را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت مدارس دولتی از دغدغه‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دو سال اخیر مجموعه استخدام‌ها چیزی حدود ۲۰۰ هزار استخدام بوده است. با این رویکرد این حجم از استخدام‌ها با رویکرد کیفی نوید بخش معلمانی است که می‌توانند تحول مد نظرمان را رقم بزنند. این معلمان با روند سخت و متفاوت جذب می‌شوند ما متفاوت‌ترین افراد جامعه را به عنوان معلم انتخاب می‌کنیم. ۲۸ هزار نفر از حدود ۶۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند و ما حساب ویژه‌ای روی آنان باز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انسان دومین سال ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان است گفت: ثبت نام الکترونیکی، شرایط آسان‌تر و سریع‌تری را برای ثبت نام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. قواعد کلی ثبت نام در آئین نامه اجرایی مدارس آمده است. یک نوع تسهیل گری برای ثبت نام در محدوده محل کار والدین ایجاد شده است.

کد خبر 6099446 علی قدمی

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب برای فرزند مربی استقلال و از حال رفتن چند بازیکن
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • مادری که به شکل فجیعی فرزند ۱۱ ساله‌اش را کشته بود دستگیر شد
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول