Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  فریده سرودی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پارس‌آباد گفت: ثبت آثار ناملموس و طبیعی شهرستان در ردیف ملی از برنامه‌های مهم شهرستان است که پارسال در همین راستا هفت اثر شامل چاپارلو تپه‌سی، آغ مزار، سوءآباد، گلین چیخدی به سبک عشایر شاهسون، قوورما، ساج ایچی و بازی بو می‌محلی قیش گوتدو به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرودی افزود: پاسخگویی به استعلامات به تعداد ۲۵۰ مورد، گزارش حفاری غیرمجاز و بازدید از محل حفاری به تعداد ۱۳۰ مورد و ۴۵۰ مورد سرکشی و نظارت بر آثار تاریخی توسط یگان حفاظت انجام شده است.

او برگزاری چهار جلسه تعامل با عوامل انتظامی، تعیین حریم اولتان قالاسی، گورستان اولتان و تپه اولتان، دو مورد دیدار با امام جمعه و شهردار محترم شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز را از دیگر برنامه‌های اجراشده در حوزه میراث‌فرهنگی در سال ۹۹ عنوان کرد.

سرودی با اشاره به عملکرد حوزه گردشگری شهرستان بیان کرد: یک مورد دیدار با امام جمعه به همراه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بازدید مشترک با بهداشت، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی از مراکز اقامتی و گردشگری سطح شهرستان به تعداد ۲۵ مورد و پلمپ یک واحد مهمانپذیر در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پارس‌آباد از برگزاری ویژه برنامه چیلله گیجه‌سی و مسابقه سفره شب چیلله در فضای مجازی و ارائه چهار فقره تسهیلات به واحد‌های گردشگری آسیب‌دیده از کرونا به میزان چهار میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدامات امسال نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی پارس آباد فضای مجازی پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در آنچه شما خواسته اید ، سراغ یکی از مشکلاتِ محله شهید مطهریِ پارس آباد میرویم که با پیگیری های خبری، حل شده...
معضلی که عبور اب زراعی از جلوی منازل ، بوی نامطبوع و تجمع حشرات ایجاد  کرده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حل مشکل محله شهید مطهریِ پارس آباد

 

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود