Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در گفت وگویی پیش از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در شهر وین پایتخت اتریش برگزار شود، در اظهاراتی گفت: امروز هم رایزنی ها ما در گروه های کاری و ملاقات های دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، افزود: تصمیم گرفتیم امروز یک جلسه دیگر کمیسیون مشترک را برگزار کنیم که بتوانیم آخرین وضعیت را مرور کنیم و گزارش کار کارگروه ها را بشنویم و درباره نحوه ادامه کار و سرعت ادامه کار و مسائلی که باید حل و فصل شود، تصمیم بگیریم.
نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران با هدف بررسی روند و نتایج گفت‌وگوهای فنی کارشناسان، با شرکت هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و ۱+۴ و در سطح معاونان برگزار می شود.
گفتنی است که دور تازه گفت‌وگوها در وین از روز پنج‌شنبه آغاز شده و علاوه بر یک جلسه کمیسیون مشترک، گفت‌وگوها در سطح کارشناسی در دو حوزه تحریم و مسائل هسته‌ای ادامه یافته است.
روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه نشست در حدود دو‌ ساعت با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار و طرفین توافق کردند که گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها و مسائل هسته‌ای، ادامه یابد.
همچنین مقرر شد نتایج نشست‌های این دو گروه کارشناسی به کمیسیون مشترک اعلام‌شود.
بعد از آن رایزنی های دو‌ و ‌چندجانبه که قبل از نشست کمیسیون هم برگزار شده بود، در جریان بود و در ادامه رایزنی‌های تیم‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین، روز جمعه دیداری با حضور هیأت های سه کشور اروپایی و هیأت ایرانی به ریاست عراقچی برگزار شد.
علاوه بر این، نشست سه‌ جانبه ای نیز بین رؤسای هیأت‌های ایران، چین و روسیه در محل اقامت عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره ‌کننده کشورمان برگزار شد.
عراقچی سه شنبه ۲۴ فروردین ماه در رأس هیأتی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و وزرات نفت وارد وین شد. قرار بود نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه ۲۵ فروردین در وین برگزار شود که به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا این نشست روز گذشته در وین برگزار و حدود دو ساعت به طول انجامید. عراقچی قبل از این نشست در اظهاراتی گفت که هیأت ایرانی به دنبال مذاکرات فرسایشی نیست.  
معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در پایان این نشست آن را بسیار جدی و چالشی خواند و بار دیگر بر رفع همه تحریم ها تأکید کرد و گفت: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه برجام کمیسیون مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟

به گزارش «تابناک»، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مراعا ماندن تصمیم‌گیری درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی، گفت: پیوست‌های اقتصادی این لایحه تقریباً مشخص شده‌ است اما پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی آن هنوز به صورت جامع بررسی نشده است؛ به همین دلیل نیز کمیسیون لایحه مذکور را فعلاً مراعا نگه داشته تا با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها و کانون‌های اصلی تصمیم گیری در کشور بتوانیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تا پیش از پایان دوره مجلس یازدهم در صحن مجلس رسیدگی می‌شود؟ اظهار کرد: اعلام نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره این لایحه نیازمند برگزاری یک الی دو جلسه دیگر است؛ با این حال با توجه به اینکه یک جلسه نیز با آقای قالیباف رئیس مجلس جهت جمع بندی در این زمینه برگزار شود، این احتمال وجود دارد که در این دوره جزئیات بررسی لایحه مذکور به صحن برسد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در آبان ۱۳۹۸ اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و کاهش ساعت کاری در سراسر کشور را تصویب کرده بود، اما بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید. با این حال در مجلس یازدهم این طرح با اصلاحیه‌ای مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی کلید خورد. همان زمان هم این موضوع مطرح شد که هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم‌شدن شرایط برای سفرهای کوتاه‌مدت به‌منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده‌ها بوده، اما از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند، اما درباره روز دوم تعطیلی تصمیم گیری بر عهده کمیسیون اجتماعی مجلس سپرده شد و در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی، اعضای این کمیسیون با موافقت دولت، پنجشنبه‌ را به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین کردند؛ تصمیمی که با مخالفت و انتقاد بسیاری از فعالان بخش خصوصی مواجه شد.

بر اساس تقویم منتشر شده از سوی مجلس شورای اسلامی، صحن مجلس طی هفته آتی ۳ روز جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن بعد از یک هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تا روز ۲ خرداد، ۶ روز دیگر تشکیل جلسه خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که طی ۹ جلسه باقی مانده، کمیسیون اجتماعی تصمیم نهایی خود را درباره لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری به صحن ارجاع ندهد، عملا این لایحه نهایی نخواهد شد و رسیدگی تا به امروز آن صرفا اتلاف وقت بوده است و برای نهایی شدن باید در مجلسی دیگر دوباره از ابتدا روندی را که گذرانده است طی کند.

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم