Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:42:12 GMT

گوشت گوسفندی کمترین نوسان قیمت اسفندماه ۹۹ را تجربه کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۶۶۴۹

گوشت گوسفندی کمترین نوسان قیمت اسفندماه ۹۹ را تجربه کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا، بررسی آمار وزارت صنعت، معدن  و تجارت نشان می‌دهد، در یک ماه منتهی به اسفندماه سال ۹۹، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) به صورت میانگین ۱۲۴ هزار و ۳۱۱ تومان شد که نسبت به مدت مشابه اسفندماه سال ۹۸ با قیمت ۸۸ هزارو ۸۰۲ تومان حدود ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در اسفندماه سال ۹۹ حدود  ۱۰۷ هزار و ۶۴۲ تومان و گوشت مرغ تازه ۲۳ هزار و ۸۱۰ تومان، به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۴۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصدی و ۸۷ درصدی داشته است.

همچنین در یک ماه منتهی به اسفندماه سال ۹۹، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۲۴ هزار و ۶۰۸ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) ۱۵ هزارو ۶۷۰ تومان، برنج طارم اعلاء ۳۴ هزار و ۲۶۱ تومان، برنج داخلی هاشمی درجه یک ۳۳ هزار و ۳۶۲ تومان شد که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن (۱۳۹۸) ۱۱۳.۶ درصد، ۱۱۱.۱ درصد، ۴۶.۲ درصد، ۴۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برپایه این آمارها، متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در اسفندماه سال ۹۹ به ۱۰ هزار و ۵۰۹ تومان و قیمت هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی ۱۰ هزار و ۳۴۲ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۲.۱ درصد و ۷۴.۷ درصد رشد داشته است.

طبق آمارها، بررسی میزان رشد قیمت این محصولات در اسفندماه ۹۹ نسبت به بهمن ماه ۹۹ حاکی است قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۵.۶ درصد، گوشت گوسفندی (مخلوط) ۶.۷ درصد، گوشت مرغ تازه ۷.۵ درصد، برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۱.۱ درصد، برنج تایلندی (غیر از هومالی) منفی ۱.۸ درصد، برنج طارم اعلاء ۱.۳ درصد، برنج داخلی هاشمی درجه یک ۱.۳ درصد، شکر سفید ۱۳.۸ درصد و شکر بسته ۹۰۰ گرمی ۸.۵ درصد بوده است.

براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اسفندماه سال ۹۸ قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۷۴ هزار و ۱۴۸ تومان، گوشت گوسفندی (مخلوط) ۸۸ هزارو ۸۰۲ تومان، گوشت مرغ تازه ۱۲ هزارو ۷۳۵ تومان، برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) ۱۱ هزار و ۵۱۸ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) هفت هزار و ۴۲۲ تومان، برنج طارم اعلاء ۲۳ هزارو ۴۴۰  تومان، برنج داخلی هاشمی درجه یک ۲۳ هزار و ۲۵۴ تومان، شکر سفید ۶ هزار و ۱۰۴ تومان و شکر بسته ۹۰۰ گرمی پنج هزارو ۹۲۰ تومان بوده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز برنج گوشت مرغ قیمت کالا کاظم خاوازی شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز برنج وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز برنج گوشت مرغ قیمت کالا کاظم خاوازی شکر اخبار کنکور قیمت هر کیلوگرم گوشت نسبت به مدت مشابه اسفندماه سال ۹۹ گوشت گوسفندی گوشت مرغ درجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰